Viestiketju: SEAT MII ELECTRIC
Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 15.04.2021, 19:06
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 878
Perusasetus

En jaksanut ylläolevia lukea. mutta omat kokemukset sähköautoista ovat pelkästään positiivisia.

työmatkat 10-30km suunta sujuu vaivatta. 35kwh akulla ajaa ilman hytin lämmittelyjä ja jäähdyttelyjä komeasti 200-230km ihan normaali nopeuksilla.

huomioitavaa: osta ilmalämpöpumpullinen versio. ilp. kuluttaa paljon vähemmän kuin muut.
talvella -20c rangen voit suoraan puolittaa. toki kylmällä kopilla pääsee lähes saman mitä kesälläkin.

-mökkiin tulee samantein lämmintä, toisin kuin fossiiliautoilla.

alkuun tulee vahingossa vinguteltua kumia. vääntöä ei ole paljoa, mutta se tulee heti = kiihtyy hitaissa nopeuksissa hyvin.

latausasemia on ylättävän monessa paikkaa. oikeasti lähes jokatoisessa paikassa.

-jarrutella ei tarvi sillä B-modella regeneroi agressiivisesti = pysähtyy hyvin. kannattaa välillä muistaa jarrutella kunnolla ettei ryydy.

pikalataus riippuu akun lämpötilasta ja muista muuttujista. voi ladata nopeesti tai tosi nopeesti.

Osa julkisista latausasemista tosi kalleita. osa edullisia..

miljuuna hajoavaa ja huoltoa tarvitsevaa juttua fossiin verrattuna vähempi.

säästät huomattavasti rahaa.

25A pääsulakkeet eivät ole kertaakaan paukkuneet 7.2Kw 2-vaihe kotilatauksella. -ja ihan normaalisti on käytetty hellaa ym. härveleitä.


yhteenvetona: en enää ikinä haluaisi ajaa fossiililla. ovat kauheita laitteita. olosuhteiden pakosta (lue lompakon koko) pitää kuitenkin olla iso diesel pikuppi jolla saa vetää isoa kärryä. paras vetokyky on jaggella jolla saa vetää 2500kg mutta hintaa n.60k€
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten