Näytä yksittäinen viesti
  #42  
Vanha 08.04.2021, 17:42
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Eli max.2.5 bensa kone. Automaatti ja mieluiten momentinmuuntimella. Hinta max.9ke.

Volvo XC90 2.5T? Noissa varmaan on vielä perinteiset automaatit. Samaten taitaa kaikissa japseissa olla, paitsi ne missä on cvt. Qashqai taitaa olla cvt?

Muutoinhan tuolla muuten saisi esim. ML 55 AMG mallia. Bimmelta X5 4.4 V8 mallia. Useita eri Jeeppejä isoilla bensamoteilla. Toi ML vois olla siitä mielenkiintoinen kapistus, että sen korottaminen on muuten ilmaista. Toki jos nostaa urakalla niin varmaan iskarit pitää alkaa vaihteleen, mut muutoin se korotus ei maksa mitään. Ainakin mitä juutuubesta kattelin kun eräs rakensi juurikin tuosta amg mallista offiautoa.

Noi isokoneiset olisi varmasti kivoja ja nykyään järkevän hintaisiakin. Maantiekulutus saisi olla kuitenkin mieluusti alle kympin. Verokin noissa lähestyy täysipaikkaista diiselmaasturia. Mölliä on tosiaan moni kehunut.

Löytyihän se pätkä kun vähän etsi. Tuon seuraava video sitten kertoo kun ne offailee sillä jossain isolla safaripätkällä.
https://youtu.be/yWD67quZyds

Onkohan kellään kokemuksia miten noi Jeepin pienemmät citykikottimet etenee maaston puolella? Patriot ja Compass? Niitäkin saa halvalla. Nämä tulivatkin vastaan tarjontaa selatessa.

Subarulta Forester turboa sais automaatilla. Se on muuten aika hätänen peli kulkemaan. Vanhakoppasena se on myös parempi eteneen maastossa kuin se tuoreempi. Ainut, että ne mätänee huolella. Eikä niihin oikein saa offipalikkaa.

Sit ois Hyundailta Santa Fe. Se kannattaa ottaa minimissään 2006 mallisena. Se tuoreempi koppa. Tosin niiden ongelmana on boorit mitkä hajoaa jakolaatikosta ja korjaus helvetin kallista. Ongelmaa voi estää irroittamalla kardaanin ja rasvaamalla ne boorit. Mut itse neliveto vakiona on vähän typerä kun se vaatii sitä sutimista. Mut jos ajaa alle 40 vauhtia niin sit sen voi lukita ja tuota ongelmaa ei ole. Itsellä ainakin tuo etenee kyllä yllättävän hyvin lumessa ja on se maaston puolellakin yllättävän hyvin mennyt.

Joskus olin santa fen kyydissä. Oli juurikin kutoskoneinen automaatti. Kivan oloinen, mutta omistajan mukaan todella janoinen. Neloskoneista automaattia en ainakaan ole vielä löytänyt.

X-trail voisi myös olla yksi vaihtoehto. Ymmärtääkseni siinä on aika sama neliveto kuin Dusterissa ja se on ihan toimiva. Offailua ajatellen en itse vaan pidä siitä x-trailin keulasta. Sellaisella kun kävi koeajaan niin se keula blokkaa todella hyvin näkyvyyden siihen eteen kun se menee melko tasaisena sinne eteenpäin. Ei yhtään kaarra alaspäin.

Nissanissa ja mitsussa taitaa olla cvt. Käyttökokemuksia olisi kiva kuulla. Kaipa nuokin sukkanauhavolvoa parempia on

Ois kyllä ihan jeez kun jengi kävis kokeileen noita citykikottimia maaston puolella vaikka ei ne sinne suoraan ole. Hyvin harva noilla siellä on käynyt niin ei oikein tiedä miten ne siellä sitten toimii. Joustoissakin on nimittäin valtavia eroja noissa. Jotkin ei jousta ollenkaan (kuten se tuoreempi forester mitä saa myös diesel motilla).
Eipä noissa nykyautoissa joustoja paljon taida olla, että olisivat maantiellä vakaampia. Eihän tuo kakkoskoppainen pajerokaan mihinkään jousta kallistuksen vakaajat paikallaan.
Vastaa lainaten