Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO
Mulla on sellainen edullinen Puuilon halkomakone, ollut jo toistakymmentä vuotta tuolla pihalla. Semmoinen keltainen kunnon profiiliputkilla oleva jaloilla seisova vehjes. Kun vaihtoi paremmat öljyt kiinanvaseliinien tilalle niin toimi palautus pakkasellakin, konkka meni viime kesänä mutta se oli helppo ja halpa korjaus.
Muuta vikaa ei ole ollut, seisoo ulkona peitteen alla kesät-talvet.
Ristiterää en oo tohon arvellut kun puut mitä teen on yleensä aika isoja, sylinterin päässä oleva talla on jo yhdestä nurkasta painunut jossain taistelussa niin ei viitti kokeilla liikaa. Töitä tämä on tehnyt paljon.
|
Mulla on mökillä kanssa Puuilon peruslaite, muistaakseni 5 tai 6 tonnin kone. Hyvin on pelittänyt harrastekäytössä. Ei tollasella urakkahommiin kannata lähteä mutta yhden mökin puut tekee iloseen. Mulla on pituutta sen verran, ettö tein sille masiinalle sellasen puisen alustan, jolla se nousee sopivalle työkorkeudelle. Ilman korotusta saa selkänsä melko pikaseen kipeäksi. Ja ne öljyt kannattaa kyllä vaihtaa heti, melkosen jäykkää tavaraa oli Kiinassa sinne laitettu.