Viestiketju: Diagnostiikkatesterit
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 22.03.2021, 00:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Paljonko on riittävästi?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iroc Näytä viesti
Onhan siitä paljonkin hyötyä. Mutta jos ei ole kokemusta oskilloskoopin käytöstä "lue koulutusta"niin ei sitten mitään hyötyä. Normi tallaaja ei moisesta ymmärrä hönkäsen pöläystä.
Minulla on jonkin verran käyttökokemusta Oskilloskoopista, ja viimmeaikoina olen käyttänyt usb- liitäntäistä " 2 kanavaista purkkia" kannettavalla:

Ei koskaan ole käynyt mielessä lukea esim. vikakoodeja tuolla okilloskoopilla:
Vikakoodit, ja muu Can-väylän tieto on käsittääkseni Bittitietoa, siis joko "1 tai nolla"

Toki, kun/jos oskilloskoopissa on "nauhoitus" niin saahan sieltä esiin nuo "nollat ja ykköset"

Mutta miten nuo miljoonat/miljardit nollat ja ykköset kertoo mikä vikana?

Toki, jos "oskilloskooppi" on varustettu tietokoneella, jossa sopivat ohjelmat, niin silloin onnistuu, mutta sitä kutsuttiin taannoin analysaattoriksi....

Minä ole hakenut Oskilloskoopilla vikoja, yleensä sillä periaatteella että "nauhoitan" molempia kanavia, ja siitä näkee sen, että jos joku anturi lähettää "virheellistä" dataa, ja sekunnin osan kuluttua tulee vikatila....

Toinen, mitä olen oskilloskoopilla yrittänyt hakea; on laturin diodivika, siis tuosta tasasuunnatusta 3-vaihesähköstä löytyy "kuoppa" kun diodi on palanut...
Vastaa lainaten