Näytä yksittäinen viesti
  #25  
Vanha 08.03.2021, 10:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cyno Näytä viesti
Herätellääs vanhaa viestiä.
En ole löytänyt että nykyään olisi enää tuota rajoitetta kärryn kokonaispaino pienempi kuin auton omamassa. Saako vahvistusta asialle?
Ei ole mitään muita rajoituksia kuin mitä oma kortti antaa myöden, ja mitä autoon saa kytkeä. Eli auton ja kärryn papruista katsotaan massat ja sen mukaan oltava korttiluokka. Jos korttiluokka riittää, niin kärryn paperilla oleva kokonaismassa voi olla suurempi kuin ajoneuvoon sallittu kytkentämassa, kunhan kärryn todellinen massa hinatessa ei ylitä auton valmistajan sallimaa.

Lainaus:
Pitäisi suburbanin (kevyt k-a) perään kärryä katella ja kortti on C1E niin mietein vain että voisikohan sitä ostaa 3500kg:n kärryn ja ajella sen kanssa laillisesti?
C1E:llä vetoauton maksimi kokonaismassa 7500kg, ja yhistelmän massa ei saa ylittää 12 000kg.

Pitää sitten muistaa että tässä puhutaan niistä papereissa olevista massoista, EI todellisista. Eli jos vetoauton kokonaismassa tai yhdistelmän kokonaismassa kilonkin yli 7500kg/ 12000kg, niin C1E:llä laiton vetää vaikka todellinen massa ajaessa olisi reilusti noiden alle.

Eli Suburban + 3500kg kärry menee heittämällä C1E:llä.

Lainaus:
Tietääkö joku onko jossain mainittu suburbanille yhdistelmän suurinta sallittua massaa jossain vai mikä sääntö tähän pätee kun kärryä valitaan?
Otteesta pitäisi löytyä, yleensä myös auton valmistajan kilvessä/ tarrassa jossain päin autoa, konttorilta kysymälläkin pitäisi selvitä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten