Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Jos startti jää "päälle", niin yleensä vika startissa; vaihda se, kun kerran uusi odottamassa. (esim. jos solennoidin sisällä ruostetta, taikka vivut ruosteessa startin sisällä, jousi ei jaksa palauttaa)
Ja jos auto sammuu heti, kun löysää avaimesta: kun sammuu, niin syttyykö Öljynpaineen merkkivalo?
Onko/onhan sytystyspuolan päällä semmoinen keraaminen etuvastus? jos on, niin startatessa sähkö johdetaan suoraan puolalle, ja kun heitetään starttaamasta, sähkö tulee etuvastuksen kautta: siis jos etuvastus palanut, niin käy ainoastaa startatessa.
Toki voihan sähkö jäädä välille muuallekkin, esim. virtalukon pohjaan, tai palaneeseen sulakkeeseen, mutta yleensä silloin öljynpaineen merkkivalo ei pala.
|
kun laittaa virrat päälle, ei syty mittaristoon mitään valoja (en tiedä kuuluuko tässä syttyäkään?) Startatessa palaa ehkä kaikki kolme punaista valoa, mutta mitään ei jää palamaan kun päästää avaimesta.
(Omasta mielestä oli näin jo viimeksi, kun auto kävi)
Alla kaukaa otettu kuva keulan alta, eli ilmeisesti etuvastus tuo kyljessä oleva?
https://aijaa.com/YVMywn
Täytyy ensin vaihtaa startti, kun se on seuraavana muutenkin vuorossa, mutta voiko tuo ongelma ratketa tuolla vai onkohan tuo etuvastus voinut palaa huomaamatta vain yhtäkkiä nyt ekalla startilla.
Edit: Netissä näyttää menevän vastukselle vain yksi johto, omassa näytti menevän useampi... pitänee alkaa perkkaamaan vähän sähköjä tarkemmin?!
(löytyiskö jostain sähkökaavio?)
Edit2: Tuli jo mieleen, että onko jotain omia viritelmiä ja hypitty koko vastus yli, mutta toisessa kuvassa näyttää sinne joku kaapeli menevän toisellekin puolelle