Asiantuntija en ole, enkä ole ihan tuollaisella Superilla hitsannut, vaan karvalakkimallilla. Päätelty siis muiden kemppiläisten vastaavista ratkaisuista, ja arvailuja vain...
Vasemmalla ylhäällä on jakso-/pistehitsausajastimen säätö. Toimintatapakytkin on sen alla, jossa on jakso/jatkuva/piste. Sen alla on langannopeus ja kaarijännitteen säätö. Tässä on siis varmasti elektroniikalla ohjattu, säädettävä tasasuuntaaja.
Mittarin luona näyttäisi olevan säätö akkulaturina ja starttiapuna käyttämistä varten (SB200).
Alin, SC100-merkitty liittyy kaukosäätimeen, josta on varmaankin saanut säädettyä sekä kaarijännitteen että langan nopeuden (kaksi parametria). Jotakin synergisiä, eri kaasuille sopivia säätöjä on varmaankin niissä eri kaasuille varatuissa asennoissa, jollekin tietylle langan paksuudelle. Niissä todennäköisesti toinen parametri säätyy tietyn kaavan mukaan automaattisesti toista säädettäessä. Tai sitten niistä tulee jotakin korjausarvoja kaukosäätimen suosittelemiin nopeus&jännite-yhdistelmiin. Rattaan kuvaan liittyvä asento, eli toiseksi alin taitaa olla kaukosäätimellä tehty manuaalisäätö, eli kumpikin parametri säätyy sieltä. Alin sen kiertokytkimen asennoista tarkoittaa manuaalisäätöä niillä etupaneelin nopeus- ja lankanupeilla, eli käyttö ilman kaukosäädintä.
Näyttäisi olevan tavallaan esimerkiksi Trigger-1000:n edeltäjä, jossa säätö oli kokonaan synerginen ja hallinta poltinkahvan liipaisimessa. Siinä tosin ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin 0.6 lanka, 80%/20% Ar/CO2 seoskaasu ja normaali teräs.
__________________
Jukka
Viimeksi muokannut JiiPee : 27.02.2021 17:39
|