Näytä yksittäinen viesti
  #26  
Vanha 23.02.2021, 10:35
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakki Näytä viesti
Nämäkin on harkinnassa pyörinyt. RAV nelosta olenkin ajanut yhdellä kalareissulla. Oli kiva peli ja pääsi silläkin lammen rantaan. Automaatilla riittävän hidaskin. Nuo apupyörävetoiset muuten arveluttavat, jos pitempään joutuu sotkemaan lumessa. Siksi hakusessa on ensisijaisesti oikealla jakiksella oleva peli, ellei varmaa tietoa ole muusta riittävän kestävästä vaihtoehdosta.
Ei noissa citykikottimissa taida nelivetojärjestelmä olla yhdessäkään kovin suuri ongelma. Maastokykyisin noista citykikottimista on kyllä ehdottomasti Dusteri. Eikä siinäkään ole ongelmaa nelivedon suhteen. Jos et tosiaan mitään hardcore offia meinaa sillä pelillä harrastaa niin tuollainen citykikotin hoitaa kyllä ihan ok ajot. Varsinkin jos pitää jotain metsäautoteitä enintään ajella tai ajaa lumihangessa. Noiden ajovakautus kun hoitaa ne puuttuvat akselilukot, jota ei myöskään ole kovin monessa oikeassa maasturissa. Tuo ajovakautus puuttuu myös käytönnössä kaikista 80- ja 90-luvun peleistä. Jos otat jonkun vakio hj-60 ja vakio citykikottimen, vaikka tuon minun käyttämän Santa Fe niin Santa Fe menee takuulla pidemmälle maastossa kuin vakio hj. Vakio hj on varmaan yksi paskimmista maastureista mitä löytyy. Kukaan ei taida offailla vakio hj:lla, kun sellaisella ei voi offata. Muutoinkin tuollaisen lukottoman maasturin matka pysähtyy siellä hangessakin siihen kuntoinen eturengas sutii ja toinen takarengas sutii. No näillä citykikottimilla ei käy niin, koska ajovakautus jarruttaa sutivaa rengasta ja siirtää voiman renkaalle, joka ei sudi. Nuo on yllättävän toimivia systeemejä. Dusterillakin pääsi todella pitkälle ajeleen punkalla ja tuo Santa Fe meni myös paikoista mistä Grand Vitaralla ei päässyt kun se jäi ristiriipuntaan. Santa Fe meni siitä melkein tyhjäkäynnillä vaikka rengas saattoi olla helposti metrinkin ilmassa. Joustojahan noista ei löydy. Dusterissa on varmaan suurimmat joustot. Aika moneen noista saa myös niitä jousikorotuspalikoita. Dusteriin maksoi huikeat 80e kun korotin sitä jousilla 4cm ylöspäin. Duster on varmaan myös noista citykikottimista ainoa missä se ykkösvaihde on oikeasti hidas vaihde. Siinä ei välttämättä tarvi edes sitä hidasta aluetta. Esim. itse lähdin dusterilla aina 2-vaihteella valoista liikkeelle kun se 1-vaihde oli niin lyhyt.
Vastaa lainaten