Rekkaroi "monikäyttöpakuksi" vai mikä olikaan täysin penkein varustettu pakettiauto jotta saa tuoreamman kuin 2000-mallisen menemään massaperustaiseen verotukseen. Mun 4.7 V8 Jeepin vero baltiarallaa 420 jörötsiä vuodessa jos en ihan väärin muista ja määräytyy massan mukaan. Tuoreampi päästöjen mukaan määräytyvä on muistaakseni yli 600 euroa vuodessa.
Liikennevakuutusten hinnat määräytyi 2,5-vuottakin sitten ihan sen mukaan, että paljonko niillä oli perseilty liikenteessä -> kuinka paljon vakuutusyhtiöt oli joutuneet maksamaan korvauksia kyseisen automallin tiimoilta. Sivistäkää ihmeessä jos tuo on muuttunut, mutta ei montaa euroa vuodessa maksa tuon omankaan katiskan vakuutus joka ei ole mitenkään liitoksissa koneen kokoon tai kulutukseen. Kaskojen hinnat määräytyy erilailla, mutta ei kai vanhempaan pommiin tartte varkaus/hirvi/palovakuutusta kummempaa ja ne ei pali maksa.
Kehottaisin edelleenkin pieneen excel-jumppaan sen sijaan että tarkastelee vaan "tää vie saatanasti bensaa" tyylisesti noita asioita. Ja mulle ainakin tuottaa mielihyvää että se kinneri liikahtaa edes johonkin kun nilkan suoristaa, mutta jos sillä ei ole väliä niin sitten se 2-litranen Japsikin varmaan menee vaikkei sillä todennäköisesti kokonaiskäyttökustannuksissa juurikaan säästä mitään. Makuasioita sano koira ku persettään nuoli