Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 17.02.2021, 17:21
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 487
Perusasetus

^Niihin lämppärin läppäservojen piuhoihin kun laittaa etuvastukset, niin alkaa läpätkin kestää. Kokoa en muista, mutta on äkkiä selvitettynä jos tarvetta tulee...

"Mopokoneisissa" C-vitosissa oli alkuun AL4, joka on oikeasti huono. Tai no, toimiessaan ihan ajettavissa, mutta ei pärjää ZF:n askeille ollenkaan. 2.2 dieselissä ja bensa-V6:ssa oli aiemmin ZF4HP20, ihan toimiva aski on sekin, jonkalainen on omassa C-kasissakin kutoskoneen seurana. Uudempiin sitten tuli Aisinin AM6, joka on suht toimintavarman maineessa, eikä huono ollut ajolleenkaan semmoinen mitä on päässyt kokeilemaan...

Tämän vuoden lähes kaikki ajot on tullut ajeltua -95 Range Roverilla, jossa bensakasin jatkeena on ZF4HP22. Isommassa versiossa on käytetty 4HP24 askia joka on vähän vahvistettu versio pienemmästä. Samaa askia on kakkos-Discoveryssäkin, mielenkiintoinen ero on löytynyt TD5-koneen yhteydessä käytöksestä bensakoneiseen verrattuna, turbiinilukkoa käyttää vain nelosella, Rangessa tuntee reippaammin kiihdyttäessä kaikilla paitsi ykkösellä lukon kytkeytymisen -onko tuo ero sitten bensakoneisen kanssa taloudellisuutta ajatellen laitettu vai ei, tietoa tästä ei ole vielä löytynyt...

Niin, turbiiniaskeja nuo kaikki. Ne vähät kokemukset mitä on joutunut kestämään robottiaskin kanssa, ovat syövyttäneet vahvan jäljen välttelemään moisia. Miellyttävää semmoista en ole vielä kokenut, yhtä poikkeusta lukuunottamatta, mutta se on täysin manuaalikäyttöinen hydraulisesti ohjattu aski, täysin ilman tietokoneita kehitetty ja otettu tuotantoon jo -57...
Vastaa lainaten