Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 14.02.2021, 18:20
veturi:n Avatar
veturi veturi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.05
Sijainti: uusimaa, Finland.
Viestit: 146
Perusasetus

kk-laakerit HDJ80


Frendi vaihtoi kk-laakerit kärryyni, 499 790km kohdalla tänään. Edellisen kerran kk-laakerit (merkki ACL AU09 STD) vaihdettu autokorjaamossa 310 187km (2010) eli ajoa näillä ACL-laakereilla noin 190tuh.km. Vaihtoon kului 7h, öljypohjan osa siitä noin 1-1,5h. Uudet pultit samalla. Kiristys 39Nm + 90 astetta. Laakerivälys 500.

Öljyt sisään ja Wix suodatin, ajoa 15min, vanhat öljyt ulos ja uudet rasvat tilalle sekä Toyota suodatin.

Toyota kk-laakerit 13041-17011-03 sarja
Toyota kk-pulttisarja
Teboil gold 5-40 10litr x 2 + n.2litraa
Filtteri Wix
Filtteri Toyota
Tuuba Permatex

Katselin ACL kk-laakereita läheltä, pinta oli paikoin kuoriutunut ruven tavoin samoilta sivuilta jokaisessa yläpuolen laakerissa, samoin kulumaa. Alapuolen kk-laakerit lähes virheettömät. Ehkä vanhat kk-laakerit olisivat menneet 100tuh.km lisää, ehkä ei (!?).

Toyotan kk-laakerilla ajelen ehkä 100tuh.km...

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_1463.jpg‎
Views:	360
Size:	91,3 Kt
ID:	98561   Click image for larger version

Name:	IMG_1479.jpg‎
Views:	334
Size:	52,9 Kt
ID:	98562   Click image for larger version

Name:	IMG_1480.jpg‎
Views:	319
Size:	61,2 Kt
ID:	98563  
__________________
Valkkasin ja valkkasin, otin tojotan.
Ajanvietettä youtube - matsoffroadrecovery
Opettavaista youtube - hubon auto
Tietoa youtube - simolammikko
Vastaa lainaten