Riippuu autosta ja vuosimallista toi napamutteri. Noita spindle muttereita on kahden mallisia. Toinen avataan semmosella sakara mallisella hylsyllä mitä on ihan hyvin saatavilla ja se lukitaan paikalleen kiilalla jonka päälle tulee semmonen jousilevy tai mikälie klipsi. Yleensä sen sakaramutterin saa auki kuulemma ihan tuurnalla nakuttelemalla.
Itellä taas sattui olemaan Dana 80:ssä, missä napa on siis pitkälle sama kuin Dana 60, semmonen Nylock napamutteri kiilalla lukittuna mihin oli työn ja tuskan alla etsiä 2-9/16" ohutseinäinen, käytännössä paksusta pellistä prässätty hylsy. Muuten ei hylsy sovi sinne navan sisään.
Mutta toi napamutteri tulee tosiaan ajankohtaiseksi vain, jos pitää tehdä pyörännavan öljytiivisteelle tai pyöränlaakereille jotain toimenpiteitä. Ja senhän saa kurkattua kun vetoakseli lähtee ne 12mm kantaiset pultit avaamalla pois että mikä vehje sitä napaa pitää paikallaan. Niiden pulttien jälkeen ei vetoakselia pidä paikallaan mikään muu, kuin korkeintaan joku tiivisteliima siinä vetoakselin laipan ja pyörännavan välissä.
Ja tää nyt perustui täysin arvaukseen siitä, että kyseessä olisi Dana 60 jäykkä taka-akseli täyskelluvalla pyörännavalla.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
|