Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 30.01.2021, 21:36
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Onko mikä tekniikka voimansiirrossa?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Tänään olin intoa täynnä, kun sai uuden metsätyövekottimen hakea.

.
Hyvä vaihtoehto "mönkkärille, missä puksuttaa bensakone tarakalla" + metsäperäkärrylle.
Ja täysimittaista ajokonetta ei voi kuljettaa "pakun" perässä esim. 2700 kg kokonaispainoisella trailerilla.
Ja kun katsoo "hintalappua", niin vois veikata, että ns. Isäntälinjan kone; ei tarkoitettu jatkuvaan ajo-urakointiin.

Jos telat kuuluu varusteisiin, niin pitää ottaa metsäsukset mukaan, että pääsee pois, jos uppoaa suohon.

Vuosia sitten katseltiin (protokonetta?) yhteen projektiin alustaksi.

Olikohan silloin ei ollut 8 vetoinen?
ja pahoihin paikkoihin/asentoihin tarvittava runkolukko (siis etu- ja takarunko aina laakeroitu erillisiksi) puuttui, siis ajokoneena tämä puute jonkin sortin etu ainakin kokemattomalle kuskille,
Ja "tukijalka pakko" ei edellytä erikoisempia/lujempia rakenteita.
Toki nuo silloisen proton? tukijalat oli laakeroitu runkoon aika heppoisesti, siis ei kestä juurikaan vääntöä.
Ja Muisti-mielikuva, että tuo voimansiirto olisi mitoitettu etenemiseen, ei kiinnijuuttuneena irroittautumiseen (voin muistaa väärin)

Laita vetäviin pyöriin kettinkejä, niin selviää, paljonko jaksaa vetää kärry täynnä.
Peukku.
Vastaa lainaten