Näytä yksittäinen viesti
  #17  
Vanha 22.01.2021, 21:19
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jay75 Näytä viesti
Entä sitten kulutuseroja samankokoisten AllTerrain / MudTerrain välillä jos maantieajoa on kuitenkin 99%..

Onhan MTt siistimmät mutta ei enää sit kun tulee lunta..
"Siistimmät", eli tässä on siis vastakkain ulkonäkö (katu-uskottavuus) ja tekninen toiminta? Noin suurella maantieajojen osuudella keskittyisin enemmän tieominaisuuksiin, eli jotkin oikeat talvirenkaat talvikuukausien ajaksi. Ne ei ole ainakaan M/T:t ja tuskin myöskään A/T:t.

Minulla on jahtiautossa, joka toimii myös viikonloppumetsurin työkalupakkina ja puukärryn veturina talvisin 245/75R16 pakettiauton nastoitetut talvirenkaat, nyt Kumho KC11. Hyvin on tämä setti toiminut niin tiellä kuin lumisessa metsässäkin ajaessa. Katu-uskottavuus, eli siisteyskerroin on varmasti lähellä nollaa, mutta se on toisarvoista. Harvennukselle pääsee ajamaan perille asti metsäkoneen uria pitkin näissäkin lumissa ja saa tuotua päivän päätteeksi reilun puolitoista pinomottia metrisiä pöllejä mukanaan.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten