Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni
En tiedä onko joku saanut runkoa rikki tällä asennuksella, mutta itse en ainakaan tekisi. Jos tarvii saada yläpuolelta veto, niin sitten kannattaisi tehdä "feet forward" asennus. Tässä jotain esimerkkejä Warnin industrial-vinssin asennustavoista. Näissä on ylimääräisiä kiinnikkeitä, joilla asennuksen voi tehdä vähän monipuolisemmin:
https://cdn.shopify.com/s/files/1/09...G?v=1547615049
Vaijeria varten on olemassa valurautakita joka kestää alumiinista pidempään.
|
Vinssiä nostetaan reilu sijansa ylöspäin, ja alle tukeva peti/puskuri/pohjapanssari.
Vinssi oli tärinästä/repimisestä irti, nyt kaikki kiinnikkeet rungosta menee uusiksi. Pitänee piirtää Laserille useampia kuvia.
Tuo etuylitys on edelleen pieni ongelma, oliskohan tuo Valurautakita ratkaisu?
-> Saako suomesta mistään noita valurauta- liukukitoja k.o M8000 Warnille tai vast.
Sopivin liukukita, mitä löysin pikaisella hakemisella, oli tuo:
https://www.tuontitukku.fi/tuote/liu...m/48776565693/
"""Käytetään yleensä 6000 - 1400lb vinsseissä... paksuus 23mm"""" (äärimitat 295 x 65 x 23mm).
Ja keskellä pyöristetty aukko vaijerille, 215x25mm, ja vielä epäkeskisesti, kuvan mukaan alla on paikka varoitus textille... joka vie tuosta 65mm:stä aika paljon, ARVAUS 10mm, ja aukon korkeus tuo 25mm, niin noille valurauta kidan ylä- ja ala ohjareille jää korkeutta 15mm, ja siihen vielä pyöristys.... Voi olla, ettei kestä noiden kahden pultin varassa?
Jotenkin tuntuu "kevytrakenteiselta, ja jyrkkään kaareen vaijeria tukevalta"
Rullakita on vinssipedissä, molemmin puolin oli yksi pultti, ja se rullakita on saanut kipeää...
Siis rullat tuossa rullakidassa olivat aika isot, oliskohan noin 45mm halkaisijaltaan? säde jää silloin tuohon 23mm luokkaan?