Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 06.04.2005, 09:39
Tapsa_ja_Dumbo Tapsa_ja_Dumbo ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.04.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 990
Perusasetus

Ookoo,

Latijousijutskan ymmärrän, mutta kyl oikeasti on eka kerta kun näen tarinaa (kierrejousiinkaan tarkoitetuista) iskareista, joissa sisäänvaimennusta olis tarkoituksella haettu oikeasti enempi ku reboundia. Kaikissa yhteen suuntaan säädettävissä mitä olen nähnyt (ei niin montaa) ni on ollut vain reboundin kiristys.

Ja tarinat mihin olen törmännyt niin on ollut osapuilleen tän suuntaisia.... :
****************
Shocks designed for 4x4s generally use more rebound dampening than compression dampening to smooth out the bumps. By focusing on dampening suspension motion on the rebound, a shock can let the suspension compress easily when a tire hits a bump by letting the spring compress with very little resistance. This way the spring extension energy is controlled (dampened) by the rebound valving in the shock in a way the driver is much less likely to feel. Good rebound dampening on the rear shocks can help control wheelhop.
****************

Ettei vaan olis kyse vertailusta just noihin latijousitusten vaatimuksiin...?? Tai johonkin ihan spesiaalisovellukseen tarkoitetusta (kivikiipeilystä / kisatrialista tms) jutusta... näähän on niin pirskatisti kii mm. just käyttötarkoituksesta ja miljoonasta muustakin asiasta. Mielenkiintoinen aihe silti.

Tapsa

- - 33" on aikuisten oikeesti 838,2mm - -

Vastaa lainaten