Viestiketju: Koeajo: Kia Sorento
Näytä yksittäinen viesti
  #16  
Vanha 30.11.2020, 11:36
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Näyttäisi noiden hinta olevan nykyään n.6000e. Mut Sorennon rakenne on kyllä ihan täsmälleen samanlainen kuin kaikissa muissakin nykyajan maastureissa. Oma runko, jäykkä taka-akseli, risukeula. Millään perus kesänakeilla se ei kyllä oikein etene. Mutta laittamalla mutiaista alle niin kyllä se alkaa eteneen. Aina voi myös korottaa. On myös vähän nihkeä verrata täysin vakio autoa rakennettuun autoon. Mikäli taas verrattaisi täysin vakio autoa täysin vakioon berttaan niin voitaisi todeta kuinka susipaska auto se bertta on. Jopa tuo oma Santa Fe taitaa mennä pidemmälle maastossa kuin vakio bertta. Ihan vaan kun bertasta puuttuu ne akseleiden lukot, jota tuoreemmissa korvataan jarruttamalla sutivaa rengasta. Lisäksi tuollainen bertta on kyllä karmea auto ajaa verrattuna mihinkään nykyajan maasturiin.

Mitä ruosteeseen taas tulee niin se ongelma taitaa koskea kaikkia idän suunnalta tulevia autoja merkkiin katsomatta. Tuolla projekteissa taisi se kohtuu tuore hilux olla työn alla joka oli ihan läpimätä. Mutta jos investoitaisi ruosteenestoon kun se auto on kohtuu tuore niin ruoste ei välttämättä olisi ongelma.
Mä kävin Lahdes kattoo menopelivaihtoehtoja. Jos sellaiset kiinnostaa missä on isot ja karkeat renkaat, esim. Hankkijan pihassa katselin niitä.

Itsestä kätevää olis jos pakuja voi varustaa eri kokoisilla ja tyyppisillä renkailla, valittavana huomattavan lyhyt ykkönen ja pakki.
Vastaa lainaten