Näytä yksittäinen viesti
  #35  
Vanha 25.11.2020, 23:08
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Lähinnä miten se katsastamattomuus menee noissa 825 O1 kärryissä, kerran kilvet ja aina kilvissä vai onko siinä joku idiotismi et katsastuvelvoton kärry on ≤750 ja kaikki muut leimattava

Painohan on ihan sama ku Be löytyy ja kärry ois jarrullinen
O1, oli se sitten 750 tai 825, niin sitä ei tarvii katsastaa.

O2, kuuluu katsastuksen piiriin ja on siis yli 750/825 kg.

O1 luokka merkintä on se ratkaiseva.



Tuollahan aikasemmin jo sitä sivuttiin, että tuo 825 merkintä on vähän myyntimiesten kikkailuja.
Vanhalla 750, saa vetää 825 kuormaa, jos on oikein kuormattu. Renkailta punnittaessa 750 ja loput aisalle auton päälle.


Ja sitten tuo, että mitenkä vaikuttaa, kun B kortilla saa maksimissaan vetää 3500 kg kokonaismassalla + 750 kg kärryä. Yhteensä 4250 kg.
Tuo 825 kg kärry ei muuta tilannetta muuksi, koska siinnäkin renkailla saa olla vain 750 ja loput on aisalla, eli auton massassa, jolloin maksimi kokonaismassa yhteensä on 4250 kg.
Vastaa lainaten