Näytä yksittäinen viesti
  #29  
Vanha 20.11.2020, 23:27
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Vuos sitten ajoin "pikku-e".
Ajokorttilupa + kirjalliset + inssi. 150 e.
9.90 e maksoin yhdelle nettisivulle, jossa sai 30 päivää harjotella kirjallisia kysymyksiä/kuvia.
Naapurun hevoskoppi oli lainassa, työmaan suljetulka pihalla harjoittelin peruutuksia. Omalla autolla.

Oli helppo ja halpa päivitys.
Nyt saa harraste vehkeitä kuskata, kun tuttava piiristä löytyy isompaa traileria.

750 kg Muuli on itsellä.
En oo kokenut tarpeelliseksi hommata mitään 1000-1500 kg jarrullista. Toisaaltahan kärryn katsastus on hyvä, varmistetaan säännöllisesti, että on kunnossa, mutta kevyt perävaunuun verraten katsastus tuo lisäkuluja.

Oma Muulini on vain 1 akselinen.
1400 sl tyyppi.
8 vuotta sitten ostin ja vertailin, tässä oli mitoilleen suurin lava ja kantavuutta 525 kg.
Moni muu jäi kantavuudessa jopa alle 500 kg.
Toki keveys kertonee ohuista materiaali vahvuuksista, mutta kovalka käytöllä tuo on ollut ja hyvin on kestänyt.

2 akseliselle en näe tuossa koko luokassa mitään tarvetta. Yks akselinen kuorman kanssa monttusella tiellä tulee ihan hyvin perässä.

2 akselisessa kantavuus jää pieneksi, joten akselimäärän hyöty huono.
2 akselinen pitäis olla kokonaispainoltaan pikku-e kokoinen, jotta siitä saisi konkreettista hyötyä.
Minun mielestäni.
Vastaa lainaten