Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski
Mitä enemmän sähkön varassa eletään, sitä tiukemmalle menee hirttoköysi kaulassa.. Vaan eipä tuota kehityksen kulkua kannata myrskyjen pelossa hidastaa.. Järkevämpää ois varautua mahollisee katastrofiin. Eli pidetään fossiiliset polttoaineet/kalusto kokoajan käytössä. Ei näillä sähkövempeleillä maailmaa pelasteta.. Kiinassahan nää on polttomoottoriautojakin suurempipäästöisiä 
Vaan aika heikosti kävis nykypäivänä saati 10-20v päästä jos iso myrsky iskisi..
|
Epäilyttävää on jos kaikki tiedot tungetaan tietokoneille ja nettiin. Ei ole hyvä vaikka Vastaamon tietojen tilanne. Samoin jos käteisestä rahasta luovutaan. Mitä sitten käy jos tulee joku ilmiö, joka nollaa kaiken? Ei varmaan kaupungeissa pelaa asiat kovin hyvin silloin.
Kriisiolosuhteiden erityiskalustoa voi suunnitella eri pohjalta kuin tavallisen kansalaisen arkikulkuneuvoa.
Sähkön ominaisuuksia on kohtuullisen helppo siirrettävyys ja hankala varastointi isossa mittakaavassa. Sähkö yleensä syntyy jostain muusta ja näitä keinoja voi tulla lisää. Se on kyllä aika lupaavaa, että osa sähköstä saadaan auringosta.
Typerä homma on kun mällätään niin paljon muovin kanssa ja sotketaan kaikki paikat. Muoville ja jätteillä pitäisi tehdä jotain järkevää, joka ei ole persläpimaahan kuljettaminen.
En usko, että onnistuu kovin hyvin jos tiuhaanasutuilla alueilla yritetään ottaa mallia länsimaiden kovimmasta fossiilipolttoainemälläämisestä. On tullut viimeaikoina katsottua minkä näköistä on Amerikassa erilaisissa paikoissa. Siellä harvalla on omassa pihassa kovin hyvää polttopuukapasuteettia ja yleinen on pieni piha. Meillä myös sähköjohdot menee vakuuttavamman näköisesti.
Jos lähitulevaisuudessa 10 vuoden sisään saa sellaisen sähköauton, joka menettelee arkikäyttöön eikä ole kohtuuton hinnaltaan, aion pitää dieselautoa varalla, koska sellainen on ennestään. Silloin ei haittaa vaikkei se ole pisaralla pisimmälle kisan voittajamallia. Ongelma ratkaistu!