Näytä yksittäinen viesti
  #17  
Vanha 05.11.2020, 17:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Automaattilootien öljyssä on itse asiassa vähän sama ominaisuus, uutena ne on liukkaampia ja toimii kuten kuuluu. Pikkuhiljaa ne alkaa "tervaantua" ja niissä on pitoa vähän liikaakin, ja toisaalta muutkin ominaisuudet kärsii. Jos ajaa liian pitkään likaisilla öljyillä niin kuluttaa automaatin kitkapinnat.
Sitten kun vaihdetaan tuoreet liukkaammat öljyt niin jo vikaantuneet pakat alkaa luistamaan. Sitten todetaan että öljynvaihto rikkoi automaattilaatikon, vaikka syy on siinä että ajettu vanhoilla öljyillä aivan liian pitkään.. Automaattilaatikoiden öljyissä tosin käsittääkseni on muutenkin jonkinmoisia erikoisominaisuuksia kitkaan liittyen, niissä on kitkalisäaineistusta, peseviä aineita yms., ja ne on optimoitu kunkin lootavalmistajan omien tarpeiden mukaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 05.11.2020 17:41
Vastaa lainaten