Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 31.10.2020, 10:45
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Oisit pokkana tarjonnu käynnistysapua kaapeleiden kanssa

Mitenköhän noi lähtee 15-20 asteen pakkasella? Ja joutuuko pöhisyttämään erillistä sisälämppäriä ja akkulämmitystä pakkaskeleillä, kulutushan on silloin ihan toista luokkaa...

Tai jos päivän aikana ko. pakkaskeleillä joutuu jättämään 6-8 tunniksi ulos parkkiin ettei ole pistoketta, miten sulaa ikkunat ym. ja lämpiää koppi? Vai sulaako siinä varauskapasiteettikin huolella
Ainakin E-golfissa voi ajastaa lämmityksen kuten fossiilikäyttöisellä lisälämppärillä
jos latauspiuha kiinni, tällöin lämpöön energia tulee tuvasta.

-Ilmalämpöpumppu puhaltaa käytännössä liki heti lämmintä ja vie pari kwh joten ei satuta rangea juurikaan.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dmn Näytä viesti
Kyllä tämä on ihan aiheellinen toimenpide myös sähköautojen kanssa, vaikka voikin koomiselta ensi alkuun kuulostaa. Nimittäin jos 12v akku pääsee tyhjäksi, niin siinä seisoo elottomana kuin mikä tahansa muukin auto. Sen verran kun saa annettua virtaa että saa virrat päälle, niin alkaa akkukin latautumaan suurjännitejärjestelmästä.

Mitä tuohon lämpenemiseen, niin muistaakseni omassa pikkuvolkkarissa on 5kW lämmityselementti, vesitilavuus on järjestelmässä pieni -> lämpöä pukkaa heti.
Ei siellä mitään jäähdytysnestettä lämmitettä antiikkiversioissa lämpiää sähkövastus (5-8kw) josta puhalletaan ilma läpi, toimii vähän niinkuin raksalämppäri.

Moderneissa sähköautoissa on ilmalämpöpumppu, jolloin lämpö saadaan paljon pienemmällä teholla (pari kw)
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten