Näytä yksittäinen viesti
  #66  
Vanha 23.10.2020, 23:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Taloyhtiöissä pysäköintimahdollisuudet ei ole aina parasta bestiä. On kerrostaloalueita, jossa rahaa käytetään kaljaan, huumeisiin, on mielenterveysongelmaa ja ties mitä ongelmaa.

Jos vastaavat resurssit käytettäisiin kehittämiseen, kyllä sähköpylväitä piisaisi.

Veikkaan, että jatkossa tulee paremman väen taloyhtiöitä, joissa Teslojen lataus onnistuu noin vaan ja vähäosaisten taloyhtiöitä, joissa ulkoilutetaan mäyräkoiraa.
Eli suomeksi sanottuna köyhemmillä alueilla rakennuskannan kunto heikkenee, koska ei haluta tai ei ole rahaa ylläpitää rakennusta sähköautolaitauspaikkojen takia. Ne nimittäin eivät ole ilmaisia.

Ihan helvetin fiksua...

Lainaus:
Aikaisempien energiaratkaisuiden rakentaminen on vaatinut omat voimainponnistuksensa.
Ja nyt pitäisi rakentaa sähköjakeluverkkoa uusiksi isolla rahalla että autojen lataus olisi laajemmassa mittakaavassa edes etäisesti realistinen vaihtoehto. Kuka sen maksaa? Ainiin, sähkön käyttäjät. Ne siirtomaksut ei olekaan nousseet viime vuosina, ja valtiohan ei halua rahaa sähköstä kun polttoaineen käyttö vähenee.

Lainaus:
Jos latausmahdollisuuksia tehdään, ei joka vuosi tarvi samaa voimainponnistusta. Kerrostaloja rakentaessa on voitu säästää vaikka hissistä, mutta pitkän päälle se ei ole hyvä veto.
Tässä nyt on vaan se asia, että jos - ja kun - perusinfra ei ole sähköpuolella kunnossa niin se vaatii helvetinmoisia investointeja että tilanne on sellainen missä sähköautoilu toimii.
Minä en oikeasti edes ole sitä vastaan että enemmistö polttomoottoriautoista häviää planeetalta, mutta realismi täytyy olla mukana. Sähköautot ei ole realismia siinä mittakaavassa mitä ituhipit toivoo vielä pitkään aikaan. Eikä ne edes ole kokonaisuutena niin vihreitä kuin vihreät toivoo

Kuten jo joskus aiemmin taisin tässä topikissa todeta, niin ajaisin duunissa ihan mielelläni täyssähköisellä vetomestarilla tai lukilla. Olisi hiljainen hyttiin, hiljainen ulos, ei tulisi käryä laivan kannelle. Samaa on sanoneet monet duunikaverit. Ei sähkövermeet ole huonoja silloin kun käyttöympäristö on niille sopiva. Nelivetoisia vetomestareita ei vain velä ole olemassakaan vaikka Kalmar on täälläpäin firma, ja saman firman fastcharge- konttilukit on tietääkseni vielä melkoisena vähemmistönä tilatuista uusista koneista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 23.10.2020 23:42
Vastaa lainaten