Näytä yksittäinen viesti
Vanha 23.10.2020, 22:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Onko Tämä Oikea topiikki?

Luitko vastaukseni HILUX- kysy ja vastaa- palsta;

Sorry "nokituksesta", mutta että "auttamishaluiset Offipalstalaiset" jokakaisella osiolla yritää turhaa mietti ratkaisua tähän sinun moottoriongelmaan, missä on "tuntematon turbo" (se että riittää 3 litran koneeseen) ja ei jaksa nostaa venettä liukuun? (valistunut arvaus)

Kysymyksesi HILUX- kysy ja vastaa- palsta 18.10.2020, 17:39

Ja minun vastus 19.10.2020, 00:12 "Kuten aikaisemmin kysyin toisessa (3?) yhteydessä, Millainen vene?"

- jonkin verran olen tuohon venepuoleen, siis ns. 1x1 vetoiseen tutustunut, ja siellä on (pääsääntöisesti) eri ongelmat, kuin 4x4 maastureissa.
(Viimmeaikoina olen kokeillut 2 eri perävetolaitteen välitystä, ja muutamaa eri potkuria nimellisteholtaan reilu 200 hv bensakasin kanssa (päivitetty sähköt, ja pakosarjat,yms) ja tuo porraspohjainen n.7 metrinen HT on ollut myynnissä aikanaan noin puolella moottoriteholla)

-> veneessä on nykyään (yleistäen) 3 tapaa välittää moottoriteho veteen:
-kiinteän akselin päässä oleva potkuri
-perävetolaite
-Jettivetotolaite

Ja noita veneitä on Uppoumarunkoisia, Puoliliukuvia, ja Liukuvia (yleistäen)

Ja vielä se, että veneessä ei ole vaihteita, asettaa moottorin vääntökäyrälle aika paljon enemmän, kuin offiautossa.

->ja ei taida olla niin monta Offiautoa, ettei kulje 80 km/h?
->venepuolella tuo yli 80 km/h max nopeus on pieni vähemmistö

Sorry, mutta se, että joku on laskenut tehontarpeeksi ja potkurin 104 HV mukaan, ei välttämättä tarkoita sitä, että saat tuon veneen Liukuun tuolla 2,2L moottorilla, vaikka siinä olisi 2L-t:n syöttöpumppu

-> Kaikesta huolimatta, mikä vene kyseessä?
Vastaa lainaten