"7/13. Suomalaisessa kaivostoiminnassa on erikoisia piirteitä. Hallitus uudistaa parhaillaan lainsäädäntöä, mutta miten kaivostoimintaa tulisi säädellä? Haastattelussa Valtion taloudellisen tutkimuskeskuksen ylijohtaja Anni Huhtala, ympäristövaliokunnan puheenjohtaja Hannu Hoskonen (kesk.) ja Geologian tutkimuskeskuksen tieteellisen tutkimuksen johtaja Saku Vuori."
Ja tähän samaan kastiin menee kaikki, Talvivaara ja pienemmät.
Lakiin tarvitaan ehdottomasti muutos asap.
Ja varsinkin joilla tullaan yksitysten maille.
Yritysten maille se on jo sit toinen juttu.
Täälä ollan täs lainssädännössä noi 50v. jäljes verrattuna Euro valtioihin ja noin 100v kehitys maihin....
Eli ollaan todellisuudessa pala afrikkaa.....SUOMALIA......
Ja artisti maksaa eli veronmaksaja.......sinä ja minä.
Näiskin jutuis pitäis mennä Suomi ja luoto edellä. Mut kun ei. Mennään perse edellä puuhun. Täyttä kyytiä, täysil pää edellä päin mäntyä. Eli ollaan hakoteillä....Sviddu....
Eli samoin. Kun lähdetään Helsingistä Porvooseen, mennään kuitenkin Turun kautta ja jokainen omilla autoilla.....perkl....et maksaa....ja vie aikaa....viel tosi tehokasta...sviddu.
Ja lopuks.
Kaivavimen ja louhiminen ei viel saastuta järkyttävästi saati yhtään vaan se on mineraalien liotus ja jatkojalostaminen, näillä toimenpiteillä ja kemikaaleilla pilaa vaikka Päijänteen, Saimaan tai pohjavedet....
Hyvää, hehkuvaa, loistavaa ja erittäin suurta kasvanutta syöpä ja kuolleisuus riskiä.... näillä toimilla tulevaisuus on naulattu.....arkkuun....
Vaikka toi ohjema tähän ottanutkaan kantaa.....
Sviddu kun päättäjätkin ymmärtäis.
Varmaan nähtävis toi 1kk Yle areenast.
Tos linkki Yle Areenaan jos jäi näkemättä.
https://areena.yle.fi/1-50389982
ps.
Näihin pätee samat kun kaupasta ostettuihin eväisiin...... Mitä lyhyempi tuoteseloste ja mitä vähemmän lisäaineita niin sitä terveellisempää....
Kaikista pahin lisäainelistaus, mitä pitempi on lista niin sitä varmemmin tappaa....talos, puutarhas tai vees......
Jos ei oo luomuu, eli just sitä mitä on.
Ja parain, oot itse tuottanut, metsästänyt tai kalastanut sen. Ihan mistä tahansa, kunhan tiedät et se on puhdasta.....
Hyvää ja valoisaa tulevaisuutta pelkkiä jalostettuja eines aterioita nauttiville....oli ne mitä tahansa....

Pitkän ja terveen elämän salaisuus on puhdas luonto, terveelliset elämän tavat, puhdas ilma, vesi ja tärkein, puhdas ravinto. Ollaan ravintoketjun loppukuluttajia.
Ja kaikki muutttuu paskaks ja mullaks, mitä pitempään niin sitä parempi. Ja lopulta se ruumiskin muuttuu mullaks.....
Päivää ei voi tietää kukaan......Hengellisistä sieluista tai pakanoille hengistä puhumattakaan......Missä kaikki leijuu.....
Helvetin porteil, taivaassa tai mettämiehen, kalamiehen tai maanviljelijän maahisena........Mä oon ton viimesen vaihtoehdon kannattaja.