Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 20.10.2020, 19:22
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Muisteisin että ei ole montaa sataa hevosvoimaa dieselkäytöllä ajaessa, kyllähän sillä jo pääsee hiljaa eteenpäin.


Jos vaikka ajattelisi tilannetta missä offiautossa olisi yksi iso sähkömoottori, siitä veto 10:1 alennusvaihteen kautta (tuota luokkaa ne käsittääkseni on sähköautoissa yleensä?) jakolaatikolle ja edelleen kardaaneilla portaaliakseleille missä on ~6-7:1 kokonaisvälitys ja 40" renkaat. Niin minkä kokoisen sähkömoottorin vähintään tarvitsisi että se pyörittäisi rengasta pehmeässä jokseenkin kuten iso bensakasi, ja kuitenkin jaksaisi mennä myös hiljaa? Tuolla paketilla kokonaisvälitys olisi jo kohtuu tiheä sähkömoottoria silmälläpitäen.

-nykyisen putkiauton voimanlähteen olen juurikin ratkaissut suuri metelisellä pensakasilla ja volvon 7.55 väliteisillä porttaaleilla.

Porttaalit lisää kustannuksia ja painoakin niin paljon että sitten saa jäädä uusi auto tekemättä, vaikkakin sellaiset hyllystäkin löytyisi.
-idea olisi osin rahoittaa tuo myymällä volvolaiset..

tässä täytyy huomioida että vertaat autoja jotka ihan eri painoissa. v8 aparaatti porttaalein painaa komeasti tuplat kevyeen alumiinirunkoiseen sähköautoon nähden

Akkujahan voi laittaa ensin vähemmän ja lisäillä sitten tarpeen mukaan. näin pystyy myös huijaamaan lompakkoa.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

Viimeksi muokannut A.I : 20.10.2020 19:26
Vastaa lainaten