Matkahuolto osasi viime kesänä toimittaa lähetyksen osoitteen vastaisesti 33 kilometrin päähän puolen kilometrin sijaan. Eivät siis tuoneet sitä tuohon lähipisteeseen eli Korpilahden K-marketille, vaan vanhan vaajakosken tien varrelle K-marketiin. Pikkasen kauemmaksi, kuin tilattu. Soitin kun ensin yritin noutaa sitä tuosta läheltä (en katsonut noutopaikan osoitetta kaupalle kävellen lähtiessä), josta kertoivat sen sijaitsevan aivan toisaalla. Antoivat numeron mistä tiedustella toimintamallia...
No, soittelin annettuun numeroon, jossa ei edes pahoiteltu väärää toimituspaikkaa, lupasivat kääntää sen oikeaan paikkaan. Mikäs siinä, vaan nyt toimitusaika venyi alkuperäisestä päivästä viikoksi, eli päivässä tuli ekan 300 kilometriä ja viikossa puuttuvat 30. Nopeammin olisi vaikka kävellen hakenut...
Yritin valittaa tuosta, tuli perinteiset tarinat että "lähettäjä saa valittaa", jne lätinät, ja valituksen vastaanottaja vielä kyseenalaisti että "mikä tässä nyt meni huonosti, sait paketin kuitenkin haltuusi", meni hiljaiseksi kun kerroin tästä viikon viiveestä, ja että jos olisi ollut ainoa auto minkä pyöränmutterit oli siinä paketissa, niin olisi saattanut harmittaa vähän reilummin...
Kukaan ei missään vaiheessa nähnyt mitään väärää siinä että toimitetaan moninkertaisessa ajassa oikean osoitteeseen, kun ensin on itse viety se väärään toimipisteeseen. Eikä mitään edes pahoittelua aiheesta kenenkään osalta kenet vaan jututettavaksi sain. Ainoa hieman myötätuntoa esittänyt oli paikallisen noutopisteen toimija, jolla ei ollut osaa eikä arpaa asiassa. Ilmeisesti Matkahuollon kannalta on ihan normaalia toimittaa annetun osoitteen sijaan viisikymmenkertaisen matkan päähän, ja odottaa asiakkaan olevan tyytyväinen toimintaan... Ainiin, enhän mä ollut asiakas, kun en ollut sitä kyytiä itse Matkahuollolta tilannut, vaan pakollinen paha joka heidän lystin maksoi...
|