Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jli
Sekä matkahuolto, että posti ovat alkaneet täälläkin harrastaa samaa: miksi viedä paketti oikeaan kuntaan, kun naapurikunta on kätevästi nelostien varressa. Kun jokainen käy sitten omalla autollaan hakemassa pakettinsa naapurikunnasta, ympäristö pelastuu kun ei tarvitse postiauton kapeampia pikiteitä ajella.
Tuo on sen verran yleinen käytäntö, ettei se voi enää olla vahinko.
|
Ei tarvitse mennä pääkaupunkiseutua pidemmälle kun posti toimittaa paketit ihan mihin vaan toimipisteeseen mikä heidän mielestään on "lähellä", tai kotiintoimituksella tilattu paketti jää postin asiamiespisteeseen.
Toki täällä matka on pisimmilläänkin ~10km hakea se paketti väärästä toimipisteestä tai pakettiautomaatista, mutta sen verran se vituttaa että itse olen ihan periaatteesta laittanut valituksen postille joka kerta kun paketti ei ole siellä missä pitäisi, ja vaatinut toimitusta sinne mihin sen piti tulla. Jos paketti on lähtenyt takaisin, ilmoitus myyjälle että paketti ei koskaan saapunut oikeaan toimipisteeseen ja tapelkoon firma postin kanssa.
Pahimmillaan postista on vastattu kotitoimituksessa olevan paketin tapauksessa, että helpompihan sinun on se paketti hakea muutaman kilsan päästä kuin meidän lähteä sitä sinulle toimittamaan

Mitähän vaikkapa junamatkustaja olisi mieltä, kun ostaisi lipun Tampereelle, ja konduktööri heittäisi pihalle jo Hämeenlinnassa ja sanoisi että jatka tästä omalla kustannuksella miten haluat..
Ongelma tässä Postin ja matkahuollon perseilyssä on, kun keskimäärin suomalainen vain murisee itsekseen/ kaverille essonbaarissa/ sosiaalisessa mediassa, mutta hakee silti sen paketin itse vaikka se olisi 100km väärässä paikassa.
Jos porukka lopettaisi niiden pakettien hakemisen ja vaatisi toimittamaan ne mihin kuuluisi, niin ei tällainen hölmöily kauaa kestäisi.