Melkein taas onnistui P38 Rangen remontti. Vuoden takaisen leimaamisen jälkeen oli kertynyt kaikki 271 kilometriä mittariin, kun leimaamossa kummasteltiin. Siellä meni kuten pitää, eli huomautuksitta ajolupa vuodeksi, mitä nyt valmistenumeroa etsittiin reipas puolituntinen. Tiedä sitten, olisko hylätty kun ei löydy, ellei olisi edelliset pari kertaa numero väitetty löytyneen samaisella konttorilla...
No, eipä tuossa pitänyt vikoja ollakaan, tuulilasi halki mutta vain vähän matkaa alareunasta, jarruissa uutta satulat, palat ja levyt, liukutappipalikat reilun vuoden ikäiset. Toinen sylinterikansi vaihtui, samalle puolelle pakosarja, sekä pakoputkisto katteineen. Päästötkin oli hyvät ilman kikkailua, eli siltä osin tuntui toimivalta. Isommin ei porissut paisariinkaan, kuten ennen kannenvaihtoa teki, oltuaan hetken porisematta toisen kannen vaihdon jälkeen, kotimatkalla sitten lämmöt tappia kohti, asettui viimeiselle kilometrille pakko-ohjaamalla flektit pyörimään ja ajelemalla hyvin kevyellä kaasulla... Ja vaihteeksi paisari tyhjä, sisältö neljän litran kanisterissa eli keräysastiassa...
https://www.youtube.com/watch?v=sCOf_zxqXiM
Nyt sitten tuommoinen, paisarin korkin alla paksu tiiviste jolloin ei pysty enää tekemään painetta järjestelmään, ylivuotoletkusta keräyssäiliöön jossa letku pohjalle. Hienosti puhaltaa sen litran-pari keräysastiaan, jonka sitten imaisee jäähtyessään takaisin. Pitemmät koeajot vielä tekemättä, lähialueella tuli käytyä polkemassa eikä sen parin litran "astiasta toiseen" -siirron jälkeen taso laskenut paisarissa...
Ajellaan nyt hetki noin, ja katsellaan toista konetta tuon tilalle. Molemmat kannet on jo vaihdettu, eipä taida jäädä enää jäljelle kuin lohkovika mistä voisi paineistaa kiehutusvesijärjestelmän..?