Jos ajamisen oppimista ajatellaan niin kannattaa aloittaa mahdollisimman vakiolla autolla ja rakentaa siitä. Tulee oppi ajamisesta ja oppi mikä muokkaus auttaa mihin tai onko edes hyödyllinen sekä oppi tekemiseen koska metsäremontit on edessä teki mitä hyvänsä niin ropaaminen on hyvä osata ja oma auto tuntea. Rahaakin joutuu sijoittamaan pikkuhilja eikä kerralla isoa summaa. Tietää sitten myös miten on tehty kun valmiin jos ostaa niin voi olla hyvä tai huono. Valmiiksi hyvin etenevän rajojen löytäminen voi viedä aikaa jos aikaisempaa ajokokemusta ole.
Mitä ajopaikkoihin tulee ja haasteisiin niin lukot ja hyvät joustot on vaatimus että ajaminen on mielekästä sitten kun taidot karttuu. Rengas koolla voi tehdä sitten haasteet.
Tärkeintä kuitenkin on että seura on kohtuu samantasoista.
Jos etenevällä ajelee huonosti etenevien kanssa on ajo tylsää ja taas jos huonosti etenevällä sellaisten mitkä etenee niin vähän kurja sekin on.
Portaaliakselit ja 40" renkaat kyllä rajaa ajohaasteet vähiin mutta jos pysytään 37" ja suorissa akseleissa niin vielä jonkin verta on ajettavaa suomen metsissä.
|