Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888
Onkos porukalla kokemuksia niistä uudemman mallin navan /spindlen pronssiholkit korvaavista neulalaakereista ja ohuista pronssilätyistä jotka kiinni n. 5mm syvyydeltä? Toyotallahan on oikee virallinen ohje missä kerrotaan että niitä pitäis laittaa aina perinteisten holkkien tilalle. Lc105 ja 79 mallissa ne on alun perin jo.
Tuli laitettuu sellaset joskus vuos pari sitten ja se lätty on pyörinyt ulkokehältä ja syönyt ittensä väljäks. Onko muilla pysynyt hyvin spindlessä kiinni?
|
Oliko nuo helat Toyotan myymiä?
Toki nuo ongelmahelat on tuota HDJ-80 alkuperäistä rakennetta, siis ei tuota rullalaakeria.
Noissa tarvike heloissa oli jonkin verran mittaheittoja, ja hioin niitä tunnin pari, että varmasti käyntivälys. (toyotan alkuperäisille heloille ei ilmoitettu käyntivälystä, kun sitä "hätäpäissään" yritin kysellä)
Tuossa seikkailussa nuo tarvike helat leikkasi kiinni, ja toisessa nivel kävi niin lämpimänä/jumissa, että vetarin poorit sai kipeää.
Noissa minulle sattunaissa tarvikeheloissa oli kiinnileikkaamisen ja ulosvääntämisen/puristmisen jälkeen selvät merkit: materiaali on ns. suomuuntunut/lehteilevä, ja noissa kiinnileikkantumisissa oli merkkejä, että laakerimateriaalista olisi irronnut pintaa.
Kuvia minun profiilissa? albmit hdj-80 paskoja heloja?
Tuonnäköiseksi meni, kun nappasi kiinni 100km/h nopeudesta (siis yksi noista parhaista)
Tuo pahiten palanut on se, missä meni uusi (250 km ajettu) nivel ja napa vetoakseli.
Tuon jälkeen en ole laittanut yhtään "tarvike puslaa"
-> Miksi purkauduin näin?
Minäkään en huomannut tuota viikkoihin?