Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 18.09.2020, 07:36
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
On se vittu porukalla täälläkin näköjään vaikeaa sisäistää että tekniikka voidaan rakentaa juuri sellaiseksi kuin se suunnitellaan. Ei se ole tekniikan vika että laitteen/ koneen/ auton suunnittelijat ja tuotantokustannuksista vastaavat ihmiset on ääliöitä
Jos sähköauto halutaan suunnitella sellaiseksi että sillä voi vetää perävaunua, se on tämänpäivän tekniikallakin täysin mahdollista. Mutta jos halutaan tehdä sähköauto mikä kulkee mahdollisimman kovaa, akku kestää ennen seuraavaa latausta mahdollisimman pitkään ja säästää vähän auton painossa kevyemmän moottorin, kevyemmän johdotuksen ja kevyemmän ohjauselektroniikan kautta, niin ei sillä tietenkään voi kärryäkään silloin kunnolla kiskoa.
Multa aika monta kertaa on kyselty jotain mitä sähköpyörä maksaa ja kuinka pitkälle sähköllä pääsee. Olen yrittänyt selostaa mitä mahdollisuuksia on. Juuri näin on, että voidaan rakentaa sellaisia ominaisuuksia kun halutaan, mutta kaikki hyvät ominaisuudet ei tule samassa paketissa, vaan pitää painottaa jotain.

Hyviä työsähköautoja ei vain ole haluttu tehdä vielä myyntiin. Sama juttu on, ettei polttomoottoriautoihin ole haluttu tehdä lyhyitä pakkeja.

Yleensä automainoksissa ei esitellä hankalissa olosuhteissa kärryä kiskovia ja peruuttavia.

Jos haluttas nykysille sähköautoille kunnon vetopainot, pitäs pyytää amerikkalaisia selvittää ne koska pystyvät vetämään muutenkin moni kertasia kuormia ilman auton hajoamista. Vetelevät vissiin merikonttejakin pickupilla ja hitonmoisia pyöröpaalikasoja.
https://youtu.be/MpX4-EFps0A

https://youtu.be/dIEEd10apF0

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 18.09.2020 07:46
Vastaa lainaten