Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H
Ja se riippuu järjestelmän optimoinnista.....Siihen asti kun voimaa riittää.
Tai pattereis energiaa....
Verkos roikkuvien tai näiden hybridien sekä polttomoottori hybridien optimointi paljon helpompaa....
Sekä verkkoon takaisinsyöttö narun peräs roikkuvil. Ja toimii varmasti.
Verkossa roikkuvien peräst nostetaan vaikka maapallo jos on vaan riittävän isot vehkeet.....
Mut kevyemmät nelipyöräset hybridit ja sähköautot maantiellä aivan naurettavia. Kunnes keksitään oikee ja tehokas energian varastointijärjestelmä. Nykyiset hyvä tie oikeisiin.....
Jokainen järjestelmä on yhtä viisas kun sen luoja.....
Eikä tarvii paljookaan olla viisaampi kun järjestelmä. et huomaa missä vika.
Vanhan liiton mukaan, kalastus on tosi helppoo, ei tarvii olla kun vähän viisaampi kun kala.... 
Sanonta Saimaalta: Arppi vainaa, vanha ammattikalastaja.
|
Jumankauta, kerrankin olen kokolailla samaa mieltä kanssasi
Noissa Kalmarin dieselsähkölukeissa muuten tosiaan sähkömoottoreiden jarrutusenergia (sekä ajomoottorien että tietääkseni myös vinssin moottorien liftiä laskiessa) syötetään isoon vastuspakettiin ja haihdutetaan lämpönä ilmaan - ihan kuten dieselsähkövetureissa missä on dynaaminen jarru.
Hybridilukeissa jarrutusenergiaa otetaan josssin määrin talteen, ja täyssähköisissä aikalailla kokonaan. Niissä on lataustehokin aika kiitettävä, Kalmarin fastchargeissa maksimissaan 600kW ja parin tunnin ajoaika ladataan alle minuutissa