Ohjaus- ja vaihteiston hydraulipumpun letku
Vaihdoin jo pitkään varoitelleen ja vähän vuotaneen ohjaus/vaihteiston hydraulipumpun paineletkun kun kone oli sopivasti purettuna. Tuossa vähän hämää vaihteiston työpaine 20 baaria. Ohjaus-systeemillä kuitenkin maksimit on 110 baaria. Kun kudokset oli jo paskana ja tihkui pumpun puoleisesta liitoksesta niin H-hetki vaihtaa.
Taas iski tuo "remontit persläven kautta" ilmiö. Onneksi on aika pienikokoiset kädet. Kaivelin jo eilen remonttikohteen paskan alta esiin. Asennuksessa letkun joutui kuitenkin pujottamaan sellaisten paikkojen läpi mitä ei saanut siivottua. Mietin miten päät kannattaisi suojata. Satuin kysymään hytikkaliikkeessä. Laittoivat letkun päihin tollaset kertakäyttäsuojat. Kestää pujotuksen ja aukeaa/lähtee pois kuten menneen maailman limupullon korkit. Saa repäistyä ahtaassakin paikassa. Hyvä keksintö.
Piirissä on enempi osia mitä kirjassa olevassa hydrauliikkakaaviossa. Tuo purkki mihin pumpulta lähtevä letku menee ei ole kaaviossa. Lienee paineakku. En muutakaan funktiota keksi. Filtterit on erikseen eri paikoissa..
Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 24.08.2020 22:38
|