Viestiketju
:
BJ75 SA-1084
Näytä yksittäinen viesti
#
6
23.08.2020, 11:21
Jull
Konkari+
Rekisteröitynyt: 28.08.05
Sijainti: Lieksa
Viestit: 654
Vaihteistonkin parissa aikaa kulutettu. Kytkinakseli piti siis vaihtaa H-moottorin kymmenspooriseen ja lyhyempään kuin B-moottorin vastaava on. Samalla vaihdoin kaikki puretut laakerit uusiin, vain pääakselin rattaat jäi purkamatta, joten sinne jäi entiset neulalaakerit paikoilleen.
Kytkinakselin neulat vaseliinin avulla paikalleen.
Sivuakselin etulaakeri tuli Tamgearsilta tuommonen vahvempi. Takalaakerin laitoin alkuperäisen uuden, sinnekin olisi tuota vahvempaa saanut mutta olisi vaatinut koneistamista ym. Tuossa aiheesta enemmän:
https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=163289
Päälaatikko siis melkolailla valmis.
Jakolaatikko piti mennä uusilla laakereilla helposti nippuun, mutta hitaan puolen rattaasta ja takakardaanin akselista löytyikin ylläri. Lienee joskus käynyt vähillä öljyillä, tosin mitään muuta merkkiä en öljyn puutoksesta löytänyt..
No varastosta löytyisi RJ:n vastaavan laatikon sisukset ihan kelvollisina. Erona vain, että hidas välitys on tiheämpi, eli parempi vaan.. Vai tietääkö joku jotain syytä miksi ko. muutosta ei voisi tehdä?
__________________
BJ75
SLCK #274
Viimeksi muokannut Jull : 23.08.2020
12:07
Jull
Näytä julkinen profiili
Lähetä yksityisviesti: Jull
Etsi kaikki Jull:n viestit