Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus
Millaisia öljynpaineita teillä on mittarin mukaan. Omassa 1990 jossa kk laakerit vaihdettu paine nousee kylmänä vähä yli toisen viivan kuten kuvassa. Kuumana tyhjäkäynnillä taas melkein nollaviivassa tai aavistuksen yli ja oikein kuumalla kelillä ei välillä liiku mihinkään. Voi tietysti olla anturi tms. vika mutta hieman huolestuttava, en tosin ole sitä testannut oikealla mekaanisella öljynpainemitarilla.
Pohjoisessa oltiin reissussa ja Kilpisjärvellä hirvitti kun mittari näytti "nollaa", outoa on että se saattoi sitten yhtäkkiä taas nousta joten epäilin mittarivikaa.
Miten näissä nuo öljypumput, kannattaisiko vaihtaa vai ensin tarkistaa mittarin näyttämä. Öljypumppua näyttää saavan mutta kandeeko siinä ottaa jotain muutakin samalla mitä pumppusetissä ei tule? Onko kukaan Toyotalta kysynyt hintaa. Muualla näyttää hinnat olevan 200-300e välistä joissa ainakin kuvan mukaan on kotelo ja pumppu.

|
Kannatta käyttää mekaanista/uutta sähköistä mittaria; yleensä nuo toyotan 25-40 vuotiaat mittarit/anturi "kuoleentuu"
Ja jos kuumana öljynpaine on alhainen, niin olisko jollekkin männälle jatkuva öljyjäähdytys? nuo paineventtiilit on samat kuin 2L sarjan koneissa?
Toki noita 2L sarjan männän öljyjäähdytyksen Venttiilivikoja on vain minun purkamissa koneissa..... siis kukaan muu ei ole tunnustanut löytäneensä.......