Näytä yksittäinen viesti
  #30  
Vanha 31.07.2020, 08:24
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ainakin itsellä Jeepeissä resepti woblaamattomaan ja suoraan kulkevaan autoon 32"-35" renkailla on ollut 5-7° casteria ja auraus nollassa tai jopa aavistuksen harituksella. Vähemmän casteria (olka-akselilinja pystymmässä) tai liikaa aurausta niin pahimmillaan ollut niin että neljässäkympissä woblaa.

Tämä tuli todettua mm. viimeksi ennen muutoskatsastusta kun piti hankkia suuntauslaput vihreälle, ja ammattitaitoinen rengasliike sääti casterin aivan päin helvettiä kun eivät osanneet käyttää konetta eikä silmiään tippaakaan.
Matka konttorille kulki sujuvaa 30-40km/h nopeutta, kaivonkansi neljässäkympissä riitti woblaukseen. Konttorilta kotiin ja säädin aurauksen ja casterin kohdalleen eikä taas mitään ongelmaa.


Ainakin itse huomannut että pahimmillaan woblaustaipumus on hiton pienestä kiinni, ja yleispätevin ohje on melkein se että ei auta kuin säätää ja löytää omaan autoon niille renkaille se paras kohta. Rengaspaineetkin vaikuttaa, samoin renkaat tyyppi ja malli. Yksillä renkailla ei woblaa, toiset erimerkkiset samankokoiset niin joutuu hienosäätämään kulmia

Kiitos. Tätä minä vähä epäilinkin että casteria pitää olla enempi ku vakion (2-3astetta) Pitää tuossa käyttää suuntauksessa tosiaan niin näkee mitä siellä nyt on ja tehdään sitten muutoksia. Kun on työpaikalla suuntaus laitteet ja omistaa itse hitsauskoneen niin saadaan se casteri kohdilleen.
Vastaa lainaten