Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 29.07.2020, 20:05
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Mulla oli tässä kesällä hetken aikaa WJ Jeeppi ajossa.
2 tuumaa korotettu, vakio tukivarret. Tukivarsissa ei ole säätö mahdollisuuksia, joten kulmat muuttunut ehkä hivenen ja niitä ei voi säätää, (jos ei itse tee tukivarsien kiinnike korvakon rei'istä soikeita).
Korotus on muutoskatsastettu jo, muistaakseni 2008. Eli uskoisin auton edes joskus kulkeneen hyvin.

Alla oli renkaat jotka täristi rattiin, epätasapainossa ja oli ulko syrjältä erittäin voimakkaasti kuluneet.
Woblausta montuista ilmeni satunnaisesti, mutta ei koskaan tehnyt kunnon "kuoleman woblausta".

Vaihdoin alle toiset renkaat, jotka ei ikinä ole olleet tämän auton alla, hivenen sisä syrjältä kulunut, mutta ei pahasti. Rattiin täristäminen loppui, paremmin tasapainossa.
Alkoi woblata joka ikisestä pienestäkin montusta, ei voinut turvallisesti ajaa, oli kunnon kuoleman woblausta, pakko tiputtaa vauhti alle 30 km/h, että woblaus loppui.
Muutenkin suoralla tiellä ajaessa tuntui, että hairoi ja veteli puolelta toiselle.

Tutkin kaikki nivelet, väljää ei löytynyt.
Mittailin aurausta/haritusta koti konstein.
No mittaus oli karkea, mutta metrin matkalla aurausta n. 10 mm.
Säädin liki nollaan.
Parani, mutta edellern woblausta esiintyi.
Sitten säädin haritusta n. 10 mm.
Woblaus katosi.
Ja suorallakin ajaessa hairominen poistui.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20200712_110534.jpg‎
Views:	1089
Size:	244,1 Kt
ID:	96554  

Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 29.07.2020 20:07
Vastaa lainaten