Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 27.07.2020, 01:06
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ei ole tuossa pelkoa, että jakis vuotaa päälaatikkoon, kytkimestä puhumattakaan...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Lisäksi näyttäisi puuttuvan tiiviste jakiksen lohkojen välistä. Tai sitten näen väärin. Jos se puuttuu niin laakerivälykset menee tiukaksi.

Korjaa vaan vuodot niin ei tule tilannetta että jakis on kuiva. Nuo vuotaa usein juuri päälootaan ja sieltä kytkimeen kun loota tulee täyteen. Syynä ilmeisesti tukkeutunut huohotin.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jay75 Näytä viesti
Kuulemma näin:

"Siellä on stefa laatikon päässä siinä yhdys holkissa ja siellä päällä on rasvanippa,kun sen laakerin voitelu on vähän niin ja näin..."

Yhtä puuta ja on kumilaippa välissä...
Adapteri on alunperin tehty Chevyn th-automaatin perään, mistä modattu tohon.
Tuo jakolaatikko näyttäs olevan BJ-40 ns "yksiosainen" ei BJ-42 jakolaatikko.
Toki Tuossakin tuon etukardaanin lähdön puuttuva tiiviste (puuttuuko?) aiheuttaa laakereihin liian suuren esijännityksen, samon kuin takakardaanin laakerin/käsijarrun kiinnikkeen puuttuva tiiviste.

Kun tuo jakolaatikko on ollut Chevyn TH- sarjan automaatin perässä;
Muistaakseni? kaikki? TH:t (ainakin? 350, 400 ja 700) on tiivistetty tuonne kardaanin pikariin/jakolaatikon liitokseen?

Jos olisi esim. th-350 perässä, niin automaattilaatikon öljy roiskuu tuonne adabterin sisään? Siis adabterin ja th-350 välissä öljy kulkee vaihtelevasti omia aikoja?
Ja kun tuo bj-40 vaihteisto ja jakolaatikko on ruuvattu kiinteästi toisiinsa; niin öljytilat on erotettu stefalla: Vaihteiston pääakselin takimmainen laakeri(vaihteiston puolella) on vaihteiston öljytilassa. ja sitten stefa.
Tuo vaihteiston pääakseli on myös jakolaatikon sisääntuloakseli; ja jakolaatikon öljytilassa on vain pääakselin viimmeiset n. 10 senttiä, hammasratas jakolaatikon väliakselille, ja ulosoton suorahampainen hammaspyörä, ja sitten se vaihteiston pääakselin viimmeinen laakeri, minkä ulkokooli on jakolaatikossa.

Nyt, kun tuo Hardyn??? kumiristikko välittää voiman jakolaatikkoon, (aikaisemmin oli TH-automaatin öljytilassa oleva akseli?) niin onko tuo kumiristikon jakolaatikon pää suojattu kunnolla?
Siis pääseekö sinne kaikki lika paska vesi, joka alustassa lentää?

Lainaus: "Siellä on stefa laatikon päässä siinä yhdys holkissa ja siellä päällä on rasvanippa,kun sen laakerin voitelu on vähän niin ja näin..."

Ja nyt tuo nippa on alapuolella.....

-> Jos olisi minun auto, niin alkaisin tutkimaan oikein kunnolla, että voisko tuon saattaa kuntoon.... (ei välttämättä onnistu kaikilta offipalstan jäseniltä; siis vaatinee jonkin verran perehtyneisyyttä)

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 27.07.2020 01:09
Vastaa lainaten