Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H
Mun esittämät on mun mielipiteitä.
Tyhmähän sä oot jos ne faktana luulet, luettuas ne. Mut ei ne kaukana totuudesta oo...
|
Niin, juuri tähän viittasin ketjun viestissä #352.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke
|
Mielipiteet kun ovat kaikkien omia, mutta ne eivät muutu tosiksi kuin eräiden omissa pikku utopioissa. M8 120mm pitkä pultti on mitä on eikä muutu M6 sata pitkäksi vaikka se jonkun "mielipide" olisikin.
Ei, en luule.

On olemassa ihmistyyppi jonka mainitessa: "Puolipäivä ja aurinko paistaa." niin kaikki läsnäolijat vilkaisevat vaistomaisesti kelloon ja katsoo taivaalle, vaikka ajankohta ja vallitseva säätila kaikkien tiedossa olisikin. Ihan vain varoiksi...
Itse asiassa hölinäsi on sangen usein todellakin kaukana totuudesta, vaikka niitä tosiksi väitätkin. Sen olet taasen tässä viimeaikoina oikein erinomaisen hyvin osoittanut.
"Köydellä työntäminen" on vanha kielikuva jonkin asian toimimisesta hyvin vain toiseen suuntaan.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
tuo "ukkosen tuuli/ilmavirta" kieputti tuota nosturin 150m korkeaa puomia niin paljon, että (tuon katkenneen nostosylinterin nostovoima) vaihtui vedoksi, ja tuosta puomi nitkahti?
ja tuo nostosylinterin ja puomin väliset voimat lasketaan todella tarkkaa, kun kyse on nostamisesta.
Mutta kun "tuuli-" vie puomia yli liikeradan (puristuskuormitus vaihtuu vetämiseen), niin tilanne on kirjaimellisesti köydellä tms. työntämistä.
-> Nostamiseen tarkoitetut rakenteet on yleensä mitoitettu nostamiseen EI painamiseen,
|
Köydellä on hyvä vetää, mutta hieman paha työntää.