Pistetääs vielä lähikuvia kaiken kansan nähtäville moottorista.
Kun kuulin että tähän olis 2h turbolla tulossa, soitin että mulla ois kone ja laatikko, ja lakki kourassa kysyin saisinko kokeilla siihen joitain visioita mitä haaveissa on pyörinyt 2h moottoriin. Lisäksi tuntui jotenkin kunnia asialta päästä jollain tavalla edes hiukan osallistumaan johtaja lehtosen projektiin, sillä olinhan vastaanottanut 10vuoden aikana lepalta aivan käsittämättömän määrän tietotaitoa land cruisereista, osia, ja puolenkymmentä erittäin tyydyttävää land cruiser kauppaakin on tullut tehtyä. Paineita loi hiukan se, että aina osat ja autot ovat ylittäneet odotukset.
Vähän ajettu 2H CT26 ahtimella, 12ht modatulla ahtoputkella ja kovilla vesi- ja öljylinjoilla. Lisäksi tähän tuli tehtyä ahdonalainen syöttö. Turbo on nyt esisäädetty 1baariin, ja syöttöpumppu alkaa lisätä syöttöä 0,5baarista lineaarisesti, 1bariin asti kello lisää syöttöä noin 9 syöttöruuvin kierroksen verran

varaa kellolla lisätä syöttöä on noin 1,7baariin asti. Sammutus ja pakkosyöttö toimivat edicillä normaalisti. Dump valve säästää syöttöpumpun kalvoa, ja se aukenee yli 0,6barin ahdoilla. Ennakkoja lisäsin sen verran että sai tiukkuutta ja kierrosherkkyyttä koneeseen. Ulkonäkö on peruja siitä että ollaan puhelimessa haaveiltu että vois olla komee tehä työkonetyyliin yksvärinen hj moottori ja kovilla putkilla korvata kaikki letkut.
Tehtiin oikein kulttuurimatka erään bj harrastajan kanssa saloon ja vietiin kiuas samalla tontille. Olihan taas hienoa päästä ihailemaan lepan rakennelmia, silmäkarkkia oli kaikkialla. Taas ennalta sovitut osat odotti valmiina ja saatiin kotimatkallekkin mukaan projekteja edesauttavia tärkeitä osia. Koko kesän paras viikonloppu takana, ihailtuja autoja hehkutettiin koko kotimatka
Ja niitä kuvia!