Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 18.07.2020, 18:30
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jay75 Näytä viesti
Niin, eikös esim. 75W-90 oo paksumpaa kun ATF?
JOS tiiviste menny niin sehän on toki aikamoisen isompi operaatio, sitähän yritän tässä välttää....
Kyllä, manuaalilaatikon öljy on paksumpaa kuin ATF. Paksumpi öljy pysyy huonon stefan takana paremmin kuin ohut, mutta vuotaa silti. Ainoastaan hitaammin.

Joskus temppuiltiin vuotavien stefojen kanssa. Isälläni oli betonialan pienyritys, jota veljeni jatkoi. Betonimyllyt, tasosekoittimet, olivat itse valmistettuja. Vaihteistona niissä oli Valmetin teollisuusvaihteistoja. Ne käännettiin 90 astetta kyljelleen, jolloin saatiin veto suoraan ylös myllyn siiville. Silloin tuli ongelmaksi, etteivät vaihteiston akselien stefat pitäneet vaakatasossa.

Tämä ratkaistiin vaseliinin avulla. Stefan päälle tuli rasvanippa, johon painettiin 100-200g vaseliinia. Kun vaihteistoon laitettiin öljy, se painoi paksun vaseliinin stefaa päin, jolloin öljyä ei vuotanut. Pikkuhiljaa se vaseliinikin vuoti stefasta, mutta vain jotain grammoja vuodessa.

Tämä ei varsinaisesti suoraan liittynyt sinun settiisi, mutta stefan vuotamiseen kyllä.

Minkälainen se vaihteiston ja jakolaatikon välinen käikäle on? Mitä sillä rasvanipalla voidellaan? Mitä laatikoiden välissä on? Kardaani, vai pelkkä levystä tehty välilaippa??
Vastaa lainaten