Viestiketju: Grand Vitara XL-7 -05
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 14.07.2020, 08:03
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Päivitetääs tätä hieman.

Rengastukseksi tuli nyt ostettua Goodyear Wrangler MT/R renkaat 235/70-16 koossa.




Hieman yllättävää, että nuo ei pidä kovin suurta meteliä. Eikä kulutuskaan noussut pahemmin. Edelleen kaupunkipyörityksessä menee alle 9 litraa dieseliä. Ei paha ollenkaan. Maantiellä pääsee 7 kulutuksella.

Taakse tuli hieno clubi tarra.



Koska Sukisuki on niin ylivoimainen niin poitsu innostui kanssa. Se kävi ostamassa itselleen kanssa oman Grand Vitaran. Vielä XL-7 mallin.




Erona poitsun mallissa on, että nokalla on 2.7 V6 bensa ja automaatilla varustettu. Sekä tuo on vanhempaa mallia. Löytyy nahkajakkaraa ja oikein kattoluukkua. Poitsu on oikein ylpeä menopelistään. Siihen tilattiin tuo samainen +50mm korottava palasetti kuin itsellä. Jostain syystä jälleen keulan kanssa aivan karmea tappelu. Aivan perseestä tuollainen erillisjousitettu keula. Syystä tai toisesta itsellä camberin osalta loppuu säätövarat. Mutta poitsulla ei ole mitään ongelmaa. Tosin poitsun autoon joku on väkertänyt kunnon pohjapanssarin, joka suojaa kunnolla moottorin ja vaihteiston. 6mm paksusta kamasta tehty ja painaa kuin tauti! Ehkä tämä lisäpaino sitten auttaa camberin osalta?

Käytiin myös vähän maastossa testaamassa. Korotus toimii ok. Vakiona tuo on niin pirun matala. Ei paljon maastossa uskalla ajella kun koko ajan kolisee. Melkoinen vaikutus tuolla 50mm korotuksella. Ilmeisesti tuossa bensa mallissa on myös jonkin asteen kitkalukko perässä. Tai itselläkin on, mutta joku on sen pilannut käyttämällä perus peräöljyjä. Seuraavaksi poitsu meinas autoonsa tilaa kanssa mutarenkaat. Ei kuulemma saa olla samat kuin itsellä vaan se haluaa eri merkin renkaat. Katsotaan mitä se hankkii.




Omaan peliin piti tuossa tilata pohjapanssaria, vinssilavettia ja vinssiä nokkaan. Mutta sitten tulikin vähän muuta rahareikää niin nuo jäi nyt toistaiseksi odottamaan parempia aikoja.

Sen huomasin myös kulmakorven ajoissa, että sinne ei ole yhtään mitään asiaa noin pienillä renkailla. Korotustakin pitää melkein olla enemmän. On sen verran kivikkoa kaivettu esille. Lisäksi välitykset kusee tuossa omassa pelissä. Ne on aivan liian pitkät, minkä myötä kytkin käryää Josta päästään taas siihen ongelmaan kun nokalla on diesel niin tuohon ei näytä saavan välityssarjoja jakolaatikkoon. Koska nokalla on diesel niin siihen ei myöskään saa lukkoja akseleihin tai ne maksaa aivan helvetisti. Ilmeisesti dieselissä on erilainen jakolaatikko ja eri etuperä ja takaperä kuin bensamallissa. Jos jossain lukee, että lukko sopii bensa ja diesel malliin niin epäilen vahvasti. Koska niin monessa paikkaa muualla sanotaan ettei ne käy diesel malliin.
Vastaa lainaten