Ollu niin kova into päällä nyt kesäloman alkupäivinä, että teen pienen välipäivityksen.
Ensiksi kesälomaa edeltävään aikaan. Yhdistelin kolmesta takalämppäristä parhaat palat sekä hiukka maalia ja sain tehtyä siedettävän pömpelin. Pääty on hankalasti maalaamatonta muovia, niin sille ei oikein mitään voi, ku pyyhkiä aineella. Eipä se kyllä paljoa näykkään.
Sisälokareihin vedin maalin nurjalle puolen. Sai samalla koeajaa uuden Bilteman ruiskun. Ihan ok.
Sovittelin samalla antennia. Olis pitäny tehdä se ennen maalausta, jotta ois voinu vaikuttaa reiän paikkaan. Onneks reikä oli alkuperänen ja antenni sopi paikkaansa, kunhan ensin keksi kuinka se siihen asennetaan. Antenni on Toyotan alkuperäisosa, joten kiinnikkeet tuli mukana. Olis ehkä sopinu tyyliin myös joku 80-luvun tarvikeantenni, mutta päädyn alkuperäiseen.
Sitten kesälomaan. Päätin ensiksi hoitaa vesiletkut. Kaivelin alkuperäset ehjänä irti saadut esille ja tein kauppalistan Motonettiin. Suurin osa alkuperäsistä oli ehjiä. Moottorilämmittimen haarotus pilannu kaikista omistamistani takimmaisen tornin ja takalämppärin välisen letkun. Samaten itse takalämppärin mutkat auton alla oon kaikki irrottanu puukolla. Joten niihin ja lämppärin hanan mutkaan tarviketta. Korvasin ne sokkatyyliset klemmaritkin rautalankaversioilla. Lämppärin hanan vaihdoin uuteen.
Sitten lukkovaijerit kiinni, ku sain hankittua puuttuvat lukituslevyt. Kahvojen tellingin purin, maalasin ja pesin sekä kromeja vähä kiillottelin.
Alkais olemaan tässä kuvassa kaikki valmista, paitsi käsijarruvaijeri on vielä irti.
Sitten vielä kaasuvaijeri ja alipaineletkut kaikkine klipsuineen paikalleen.
Alkaa tältäkin osin olla valmis. Ilmaustatti vaihtaa ja siirtää maakaapeli oikealle paikalleen.
Jatkuu...