Ei viikkoa etteikö jotain uutta. Freelander 1.8i 1999 temppuilee jälleen. Kalareissulla meni kardaanin tukilaakeri, ohjaustehostimen letku ja valorautakin tippu keulasta. Ei vakuuta kestävyys kun soratie tuntuis vievän voiton. Noh, puolet edellisistä saanu korjattua niin uutta vikaa pukkaa:
Ajoin työpaikan pihalle ja hiljensin parkkipaikalle. Moottorin kierrokset nousee itsekseen 5000rpm tienoille eikä laske kun painoin kytkimen pohjaan. Sammutin auton, starttasin, ja kiekat oli normaalit. Painoin kaasua ja kaasu jäi kantamaan siihen mihin nostin kierrokset. Ajelin ruutuun ja menin töihin. Iltapäivällä kotimatkalla toimi hyvin, kunnes viimeinen risteys koitti ja painoin kytkimen pohjaan niin auto sammui. Huilasin tien laitaan ja starttailin hetken kun ei meinannut käynnistyä. Lopulta lähti ja toimi normaalisti kotipihaan asti. Tänään ajoin kauppaan ja auto toimi hyvin, mutta kotimatkalla teki saman että sammui kytkintä painaessa eikä meinaa lähteä käyntiin. Kun lähtee, niin kierroksilla toimii hyvin, mutta ei käy tyhjäkäyntiä. Kylmänä käy myös tyhjäkäynnillä normaalisti
Vastikään tehtyä:
- ohjaustehostimen letku
- tulpat
- öljyt ja suodatin
- bensapumppu ja rele ja virtajohto
- starttimoottori
Arvon herrat, mitä kannattaisi kokeilla ennenku myyn tämän jollekin korjattavaksi?