Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 03.07.2020, 09:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
No anteeksi että kysyin. Ei tule toistumaan...
Kysyit suoraa mielipidettä, ja kun sait sen niin sitten murjotetaan.. en nyt oikein ymmärrä

Kun fakta on se että mersun laatikossa ja koneessa on ollut ongemia WJ:ssä, joten se ei ole hyvä vaihtoehto - ja VM:n dieseli on vielä sitäkin paskempi. Mutta jos olet sitä mieltä että mersu on hyvä niin vaikea se on silloin koittaa sanoa että älä osta mersun tekniikalla. Vähän kun koittaisi sanoa toyotamiehelle että on parempiakin merkkejä olemassa

Tukivarsien vaihdossa ei kauaa nokka tuhise ja ne ei kummoisia maksa joten en niistä olisi kovin huolissani, etenkin kun jos ne on vielä orkkikset ja kilsoja enemmän kuin 200-250tkm niin ne on syytä vaihtaa joka tapauksessa. Takapään kolmiovarressa on vähän enemmän jumppaa mutta ei sekään pitäisi paha olla mitä joskus WJ:n alla ryöminyt. Sähköt on korin osalta pääosin samat dieselissä ja bensassa (konetta/ lootaa lukuunottamaata), ja ne siis yhtä hyvät tai huonot miten sen asian haluaa katsoa. Jotkut haukkuu WJ:n jarruja, mulla on ZJ:hin vaihdettu WJ:n akebonot ja tuolla ne on pyörineet 9 vuotta/ ~90tkm ongelmitta auton alla ja jarruttaa helvetin hyvin. Ohjaus on hyvä ja raidetangonpäät kestää sen mitä pitääkin, WJ:n ohjaus tuli ZJ:hin samalla kun vaihdoin ne jarrut. Samat Moogin raidetangonpäät mitkä uutena ostin 2011 ja on saaneet ylikokoisilla renkailla kipeää metsässä monta kertaa.
WJ:ssä huonoin osa on sähköt (johdot); lisäekstrana mersudieselissä laatikon johtosarjaa pitkin nousee lootaöljyä ja hajottaa jotain, ja ainakin ovien saranoiden johdot katkeilee.
Kaksialueisen ilmastoinnin lämmönsäätöläpät hajoaa, mutta niihin on korjaussatseja ja voi hyvinkin olla nyt jo korjattu koska niitä hajoili jo muutaman vuoden vanhoista vähillä kilsoilla.

Jos löytyisi kohtuukilsoilla V8- WJ ja mielellään vielä HO- koneella niin voisin ihan hyvin ostaa sellaisen. Mersudieselin voisin ottaa jos olisi siistikuntoinen, max. 200tkm ajettu ja hinta korkeintaan tonnin, mutta mielummin alle. VM:llä en ottaisi kuin ilmaiseksi. Kuutoskoneinen on niin patalaiska, että ei juuri kiinnostaisi.
Jokainen toki ostaa just sellaisen kun haluaa tai tarvitsee, mutta jos dieseliä kaipaa niin enemmin sitten WK- korinen 3.0 mersun tekniikalla, tai sitten joku muu merkki..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 03.07.2020 09:24
Vastaa lainaten