Laitetaanpas tähän lisää kertomusta liittyen 3B:n turboon.
Tänään taistelin öljynpohjan irti ja aikomuksena siirtää turbon paluuöljy öljypohjassa öljynpinnan yläpuolelle kun olen ymmärtänyt että se olisi parasta olla mahdollisimman ylhäällä ettei olisi vastusta palaavalle öljylle. Pakko oli ottaa kuvia miten oli tuo entinen tehty

Porattu reikä ilman öljynpohjan irroitusta ja osuttu vielä tuohon peltiin, onko se jokin loiskeen esto


Siellä ne oli kaikki porauksesta jääneet metalli hilut öljynpohjassa, liekö pienimmät päässeet kiertoon


Nyt varmaan voi sanoa että ei näin
Sitten toinen mitä ei kannata tehdä ja mitä minä en ymmärrä on tuon huohottimen paikan vaihtaminen tuossa pellissä

Tuosta johon se oli muutettu (tulppasin sen noin 14 vuotta sitten) kun siitä tuli ihan järkyttävästi öljyä, tyyliin pari desiä/30km. Minun mielipide ja ymmärräys on että kannattaa pitää tuo alkuperäinen paikka huohottimelle. Minulla on vielä välissä omatekoinen pönttö huohotusöljylle, se huohotuksen mukana tuleva öljy palaa kiertoon. Ehkä muutama tippa joskus tippuu letkusta pihalle. Voin tämän joskus esitellä jos jotakin kiinnostaa? Ainakin se auttaa siihen jos meinaa huohotuksen mukana tulla enemmän öljyä
Vielä pitää kysyä että voisko tuon turbolle menevän öljyletkun paikan muuttaa tai kun haluaisin eroon noista turhista T-liittimistä niin voisiko tuohon laturin perään alipainepumpun voitelulle laittaa pitkän banjopultin ja siitä samasta lähtisi letku turbolle? Tarkoitan tuota kuvassa olevaa kohtaa punaisella nuolella, toimisiko voitelu molemmille siitä? Olisi vähän helpommin ja yksinkertaisemmin tehty jos vaan toimii
Ajattelin vaan kertoo jos joku miettii näitä ja jos näistä on jollekin apua niin hyvä niin