"RASISMINVASTAINEN liikehdintä erityisesti Yhdysvalloissa on herättänyt myös yritykset ja tuotemerkit. Useat brändit ovat todenneet, että niiden visuaalinen ilme tai nimi ei enää toimi.
Viime viikolla elintarvikeyhtiöt Pepsi ja Mars kertoivat aikeistaan nostaa brändejä kehityspöydälle. Ensin Pepsi kertoi Aunt Jemima -tuotemerkin uudistuksesta ja myöhemmin Mars ilmoitti uudistavansa Uncle Ben’s -brändin.
Molempia brändejä myydään mustien ihmishahmojen kasvoilla. Myös Mrs. Butterworth’s -siirapin omistaja Conagra Brands on kertonut uudistavansa brändin ja pakkauksen, joka on ruskea ja naisen vartalon muotoinen.
https://www.hs.fi/talous/art-2000006...02bca14ead0966
O tempora, o mores.
Kohta ostamme kaiken tiskin takaa valkoisissa, anteeksi värittömissä, läpinäkymättomissä paketeissa joiden numero meidän pitää A. etukäteen tietää tai B. luntata jostain listasta (Vrt. savukkeet) jotta saamme haluamamme kaupasta jotta nyt ei vain ketään mieltänsä pahoittaisi...