Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 14.06.2020, 07:01
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti Näytä viesti
Minkä version pääsylinteri siul on käytössä? Pitäs itelleen hommata visiin isompi epäilen et loppuu vakio Blazerin sylinteristä tilavuus noilla isommilla jarruilla.
Rockauto tilaushistorian perusteella 2002 silverado 1500. Mutta osanumeroa en löytänyt ja versioita näyttää olevan monta.

Valitsin tuon sillä perusteella että kyseisessä autossa levyt myös takana ja poraus oli isompi kuin K5 vakiossa. Edit: "Hommasin sitten uudemmman 4 x levyillä varustetun silveraadon pääsylinterin, jossa oli poraus 34mm, kun vanha oli n.28mm." Tommonen tieto 2009 vuodelta, tästä samasta topicista! :-)

Säiliö on aika korkea, ei meinaa pelti mahtua kiinni.. Näppärä kaverihan tekee uuden säiliön jossei pelti ärvötä takareunasta 10cm niinku mulla...!

Rockauton sivuilla on muuten eri pääsylinterit mainittu jos on alipainetehostin tai hydraulinen. En tiedä mitä eroa niillä on, jos pitäis veikata niin hydraulisessa voi olla isompi poraus.

Mustassa blazerissa tallilla on K30 pickupin pääsylinteri + alkup alipainetehostin + samat jarrutkamppeet akseleilla ja se tuntuu toimivan myös hyvin. Se olisi ehkä helpoin valinta. Ainoa syy miksi en valinnut sellaista on että K30 on rumpujarrut takana ja halusin levy-levy pääsylkän. Mutta näyttää se toimivan. Takapiirin nestesäiliö on pienehkö, eli palojen kuluessa pitänee nestettä lisätä aiemmin kuin levy-levy versiossa.

Sitten viikonlopun puuhailuihin. Hydroboosti vaikuttaa toimivan hienosti ja tehoa on renkaiden koko huomioden ihan saaketin hyvin. No siitä innostuneenna vaihdoin tosiaan kesäovet ja katto irti.. Keli kohallaan ja intoa täynnä kuin ilmapallo. Ei ollut alkuun edes kiire niin tein lisää tämmöisiä voitelu-uralla varustettuja saranapultteja. Työkaluina jokaisen tallikoneistajan ykköskamppeet, eli akkupora ja rälläkkä!



Sitten ajateltiin tehä vähä pidempi koeajo 100km suuntaansa lahnajärvi kruisinkiin, mutta noin 200m tallilta alko tekee deathwobblee ja sit pari kertaa vielä uudestaan, eiku takas tallille ja kakkosvaihtoehdolla kruisaamaan. Mikäs siinä, aina se auringonlasku kuminkäryssä toimii vaikka vanhalla volvolla sitä menis kattelee.



Sen verran vitutti se woblaus että hyvä kun pystyi nukkumaan, nyt heti talllile tutkii ja yrittää korjaa. Leimalla ei löydetty mitään väljää mistään, mut onhan siellä joku voinut pettää tai kulua silti. Kaiken pitäisi olla jämäkämpää talven remonttien jäljiltä, mutta lehdet liikkuu herkemmin ja apparin etuiskari näyttää alkaneen vuotaa, joten se voi pahentaa.

Auraus näyttää olevan nollissa, aiemmin ollut aina haritusta joten lisää haritusta on ensimmäinen koe.

Ja se on jännää että woblaus on kova noilla creepyillä, siis ajokelvoton tällä hetkellä, mutta mud trepadorit ei tee mitään. Ei yhtään mitään.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso

Viimeksi muokannut veijon-esso : 14.06.2020 07:09
Vastaa lainaten