Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69
-89 Hiacessa oli 3500kg. Siihen lisäksi auto täydessä kuormassa ~2800kg, olisi aika rauhallista meno 2,4 litraisella vaparidieselillä 😀
|
Eihän se varmaan raketti ole mutta menee kuitenkin.
Viime kesänä ajeltiin useampaan otteeseen vanhalla 2.2D hiluxilla auto kärryllä, 1600kg painoa perässä. TUntui, että paremmin menee auto kyydissä kuin tyhjällä kärryllä. Ehkä se isompi massa vauhtiin päästyään liike-energiallaan jaksoi pitää pienissä nyppylöissä paremmin vauhtia.
Ja alta 10l/100km.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Just tänään kiskoin 2004- mallin 1.6 bensa- Focuksella omaa kärryä, todellinen paino kuormineen n.500kg. 110km/h mittarissa motarilla, Lahdenväylältä Porvoonväylän alussa olevassa mäessä vauhti hyytyi mittarin mukaan karvan alle satkuun kun oli nelonen päällä ja kaasu pohjassa. Ilmoitettu maksimi jarrullinen perävaunumassa on muistaakseni 1250kg 
Kulutus pyöri 9-12l/ 100km tasaisella tiellä, normisti vie karvan alle 6l/ 100km.. ei ihan jaksa fokkeri vetää
Jeepin perässä n.3000kg autotraileri + auto tuli oikein nätisti, mittarissa pysyi 90km/h oikein hyvin. Kevytperävaunua täydellä kuormalla ei kulkupuolen osalta kauheasti huomaa.
|
Isä ajoi omalla Mazda 6:llaan yhden trailerireissun viime kesänä, samanlaisella kuormalla kuin hiluxin perässä oli. Ei mennyt yhtään sen paremmin, kulutus nousi 15l tuntumaan ja loppujen lopuksi tulpista suli kärjet. 1600kg siinäkin taisi olla jarrullinen vetomassa, lailliseksi se katsottiin.
Joskus jeepillä kanssa tuli kokeiltua ja kyllähän se 4.0 renix kärryä kohtuullisen vaivattomasti vei mutta kulutuskin oli kyllä ihan kohtuullinen.